استفاده از ظرفیت های فرهنگی و گردشگری كشور نیازمند اتخاذ سیاست های راهبردی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، قائم مقام رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری كشور گفت: پتانسیل های فرهنگی و گردشگری بسیاری در سطح كشور وجود دارد كه با اتخاذ سیاست های مناسب و راهبردی باید از آن ها به شكل بهینه ای استفاده كرد.

نجفی در آیین معارفه مدیر كل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان روند اجرای برنامه های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری را مطلوب ارزیابی كرد و افزود: مرمت مساجد تاریخی یكی از اقداماتی است كه طی سال های اخیر گسترش یافته و باقیات و صالحات مسئولان میراث فرهنگی می باشد.

وی با اشاره به پتانسیل های مادی و معنوی موجود در استان زنجان اظهار کرد: 33 رشته هنری در سطح كشور وجود دارد كه4 رشته مختص زنجان است.

معاون عمرانی استاندار زنجان نیز با بیان اینكه زیرساخت های مناسبی برای ارتقا سطح گردشگری این استان فراهم شده است گفت: با بسترهای فراهم شده طی سال های اخیر زنجان می تواند طی سال های آتی به یكی از قطب های گردشگری تاریخی و طبیعی كشور تبدیل شود.

كریمی تاسیس موزه ها و بازارچه های صنایع دستی متعدد در استان زنجان را یكی از اقدامات مطلوب برشمرد و افزود: مرمت 12مسجد تاریخی از دیگر اقدامات مطلوب صورت گرفته طی سال های اخیر است.

سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز در این مراسم میراث فرهنگی را جوهره فرهنگ هر ملتی دانست وتصریح کرد: اگر میراث فرهنگی به درستی شناخته شود موجبات رشد و تعالی جامعه را فراهم می كند.

نقی زاده محجوب با اشاره به نقش گردشگری در توسعه اقتصادی جامعه افزود: در شرایط كنونی كشور توجه به گردشگری تنها راه خنثی سازی چالش های سیاسی و تهاجم های اقتصادی است.

مدیر كل جدید میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز با اشاره به ظرفیت های بالا استفاده در حوزه فرهنگی و گردشگری گفت: باید با تعامل بیشتر بخش خصوصی و دولتی این ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

بیات حمایت همه جانبه از سرمایه گذار را ضروری دانست وخاط نشان کرد: از این پس بخش خصوصی و دولتی همراه بایكدیگر در تصمیم سازی ها حضور خواهند داشت./س

برچسب ها: فرهنگی ، گردشگری ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.