رئیس سازمان انرژی اتمی گفت : برای تولید 20 هزار مگاوات برق هسته ای در کشور برنامه ریزی شده است .

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، فریدون عباسی در بازدید نیروگاه اتمی بوشهر گفت: با توافق انجام شده با وزارت نیرو و ارزیابی الگوی مصرف برق کشور ، برای تولید 10 هزار مگاوات برق هسته ای باید برنامه ریزی جدی تر و فوری تری داشته باشیم.

عباسی با اشاره به استفاده از توان داخلی و خارجی برای تولید این میزان برق هسته ای افزود: ممکن است برای تحویل یک رآکتور از خارج به صورت کلی قرارداد ببندیم و چند رآکتور دیگر را به صورت مشترک اجرا کنیم به گونه ای که بخشی از تجهیزات در داخل کشور ساخته شود که ساخت تجهیزات ، نیاز به شناسایی توانمندی های بخش خصوصی است.

وی گفت: از تجربه نیروهای بومی در خصوص رآکتور 360 مگاواتی دارخوین استفاده کردیم و صنعتگران داخلی در این زمینه شناسایی شده اند.

عباسی افزود : باتوجه به شرایط تحریم ها ، متخصصان داخلی و بخش خصوصی شجاعت ورود به این عرصه را داشته اند و اثبات کرده اند که در این زمینه توانمند هستند و شرایط تحریم ها باعث شده که نیروهای بومی بسیاری از تجهیزات موردنیاز در تولید سوخت و غنی سازی را در داخل کشور تولید کنند.

وی درخصوص توان تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر هم گفت : اکنون 910 مگاوات برق تولیدی نیروگاه اتمی به شبکه سراسری متصل است و آزمایش های مربوط به دستیابی نیروگاه به قدرت صد در صد در حال انجام است و تقریبا" تا سه ماه آینده رآکتور آماده تحویل موقت به بهره برداران ایرانی است و در این مدت باید داده برداری های خاص انجام شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود : اکنون بهره برداران ایرانی نیروگاه را تحویل گرفته اند و مجوزهای لازم را دریافت کرده اند و اکنون به طور مشترک با روس ها در این نیروگاه فعالیت می کنیم و آزمایش هایی که در طول این چند ماه برای دستیابی به توان هزار مگاوات انجام شده با مشارکت متخصصان داخلی صورت گرفته است.

وی با بیان این که نمی توانیم زمان دقیق برای راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر تعیین کنیم گفت : این آزمایش های تجربی باید انجام شود تا کاملاً مطمئن شویم و هم نیروگاه را در شرایط خوب راه اندازی کنیم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: عباسی ، انرژی اتمی ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار