معاون وزير ارتباطات زمان بهره برداري از شبکه ملي اطلاعات را پايان برنامه پنج ساله عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران پايان تابستان امسال قرار بود شبکه ملي اطلاعات به بهره برداري برسد اما سکوت خبري روزهاي آخر تابستان نشان مي داد اين تابستان هم با شبکه ملي اطلاعات به پاييز نمي رسد به همين بهانه پرونده روز 20:30 اين مساله اختصاص يافت تا علي حکيم جوادي رئيس سازمان فناوري اطلاعات و شخص اول اين پروژه به ابهامات اين طرح پاسخ بگويد.
وي در اين رابطه گفت: طبق اصل 46 وزارت ارتباطات مکلف شده تا شبکه ملي اطلاعات را با استفاده از مراکز داده داخلي، راه اندازي کند.
وي افزود: در همين راستا طبق زمان بندي تعيين شده در مرحله اول اتصال دستگاههاي اجرايي به عنوان گام اول برداشته شده است و با برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان سال 90 دستگاههاي اجرايي که بيشترين خدمات را به مردم ارائه مي دهند براي سرويس دهي به مردم از شبکه ملي اطلاعات استنا کنند.
وي همچنين گفت: قانون وزارت ارتباطات را مکلف کرده است که تا پايان برنامه 5 ساله امکان بهره برداري 60 درصد خانواده ها، شبکه ملي اطلاعات را فراهم کند.
حکيم جوادي گفت: سال 90 پياده سازي پايلوت اين طرح را با موفقيت پشت سر بگذاريم.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا با راه اندازي شبکه ملي اطلاعات اينترنت قطع خواهد شد يا نه گفت: نه تنها اينترنت قطع نخواهد شد بلکه سعي داريم تا با ايجاد اين امکان کيفيت خدمات داده شده را بالا ببريم تا فرآيند توليد، انتقال و بهره برداري با کيفيت بالاتري ممکن شود و دسترسي به اينترنت مقرون به صرفه و آسان باشد و مردم براي نيازهاي داخليي از منابع خارجي استفاده نکنند.
وي خاطر نشان کرد: هزينه استفاده از پهناي باند خارجي 10 برابر اينترنت ملي است و طرح هاي پايلوت نشان داده استفاده از شبکه ملي اطلاعات تا 70 درصد هزينه هاي اين حوزه را در کنار بهبود چشم گيري کيفيت و سرعت ما يکي مي شود./ف

برچسب ها: اطلاعات ، جوادی ، داده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار