فیلم سینمایی"گورداله " به تهیه کنندگی و کارگردانی"نادره ترکمانی" به عنوان دومین فیلم سینمایی موزیکال عروسکی تاريخ سینمای ایران امسال در جشنواره بین المللی فیلم کودک اصفهان اکران خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران "گورداله" نام شخصیت عروسکی اصلی این فیلم سینمایی است که در کنار خانواده اش درگیر نقشۀ شوم غول قصه  می شوند و داستان دچار فراز و نشیب های فانتزی می شود که مخاطب را در هر سنی درگیرفضای قصه خواهد کرد.
ترکمانی درباره اين فيلم گفت:داستان این فیلم برگرفته از افسانه ای قدیمی در ایران است که در قومیت های مختلف با همین نام در گذشته نسل به نسل روایت شده و مفاهیمی چون فرهنگ اصیل ایرانی،ضرب المثل ها،غذاهای ایرانی، ترانه های فولکلور و.... در آن گنجانده شده است.
این کارگردان که پیشتر تجربه ساخت سینمایی موفق "خاله سوسکه" را برای کودکان از سر گذرانده پیرامون شکل گیری طرح اصلی فیلم و انتخاب این داستان قدیمی اظهار داشت:داستان "گورداله" سالها پیش  مکتوب شده بود و  بعد نیز"خسرو صالحی" یکی از نویسندگان این فیلم آن را در کتاب"افسانه های سرزمین من"به چاپ رسانده بود .
وي ادامه داد: ابتدا قرار نبود فیلم بصورت عروسکی تولید شود ولی طی جلساتی که تشکیل شد به این نتیجه رسیدیم که برای خلق شخصیت هایی که قرار است در این فیلم تصویر شوند بهتر است از قالب عروسکی بهره بگیریم تا دستمان برای تغییراتی که در ذهن داشتیم از لحاظ بصری بازتر باشد و در نتیجه شخصیت ها یکی یکی خلق شد و در چند مرحله ساخت و روتوش عروسک ها انجام گرفت تا به این شکل فعلی رسیدیم.
تهیه کننده سینمایی موزیکال عروسکی "گورداله" پیرامون شرایط تولید این اثر گفت:ما برای تولید فیلم در چهار فصل سال ضبط داشتیم واین موضوع ما را در شرایط سختی قرار داده بود زیرا کار به صورت تمام عروسکی تولید شد و از کروماکی متحرک استفاده کردیم و صداگذاری آن هم توسط "حسین ابوالصدق"به شیوۀ 1+5 انجام پذیرفت.
کارگردان فیلم سینمایی "گورداله" از این فیلم به عنوان دومین اثر موزیکال تمام عروسکی تاریخ سینمای ایران پس از سی سال از ساخت" شهر موش ها" نام برده و گفت: در این فیلم سعی شده تا با استفاده از ترانه های عامیانه و فولکلور ایرانی فضایی شاد و در عین حال آموزنده برای مخاطبانمان  فراهم کنیم و دیدن این فیلم برای هر سنی میتواند جذاب و خاطره انگیز باشد و نیز احیا کنندۀ فرهنگ اصیل ایرانی برای نسل امروزی خواهد بود و "بهنود یخچالی" به عنوان آهنگساز فیلم توجه زیادی در جهت نیل به این اهداف داشته است .
همچنین دوبلۀ فیلم نیز توسط گویندگان صاحب نام عرصۀ دوبلاژ و چند تن از بازیگران سینما به سرپرستی "محمد رضا علیمردانی" صورت گرفته است .
تهيه‌كننده و كارگردان  : نادره  تركماني ، نويسندگان فيلمنامه خسرو صالحي،  نادره ترکمانی ،  مجري طرح  و مدیر تولید: حسن مصطفوی ، مدير فيلمبرداري : مرتضي غفوري ، طراح صحنه و دكور: رامين عاشوری ، مديرصدابرداري: بابك بني‌اردلان ، برنامه‌ريز و دستيار اول كارگردان : سهيل  بيرقي ، منشي‌صحنه :ياسمن‌ كفايتي ، صداگذاری :حسین ابوالصدق ، مدیر دوبلاژ :محمد رضا علیمردانی ، تدوين : شاهين يارمحمدي ، آهنگساز  : بهنود یخچالی ، عروسك‌گردانها: مهرداد محتشمي، بهرام بهبهاني ، عيسي يوسفي‌‌پور ، مهرنوش شريعتي و.... ، عكاس : مريم تخت‌كشيان ، جلوه‌هاي‌ ويژه(كامپيوتري):مجيد يوسف‌زاده ، مدير تداركات :منصور غضنفري ، مدیر مالی ابراهیم تفرشی ،عوامل و دست اندر کاران این فیلم سينمايي هستند.
گفتنی است فیلم سینمایی موزیکال عروسکی "گورداله" برای اولین بار در جشنوارۀ فیلم کودک اصفهان امسال اکران خواهد شد./م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار