سخنگوي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس گفت:‌ اعضاي اين كميسيون در جلسه امروز خود بخش‌هايي از لايحه همكاري‌هاي قضايي بين‌المللي را تصويب كردند.

محمدعلي اسفناني نماينده مردم اصفهان، فريدون‌شهر، چادگان و فريدن در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در تشريح جلسه عصر امروز كميسيون قضايي و حقوقي با اشاره به بررسي لايحه‌ همكاري‌هاي قضايي بين‌المللي گفت: لايحه مجازات اسلامي و انتقال موردي محكومين به حبس در نشست عصر امروز اعضاي اين كميسيون مورد بحث و بررسي و بخش‌هايي از لايحه همكاري‌هاي قضايي بين‌المللي مورد تصويب قرار گرفت.

وي با بيان اينكه در اين نشست به صورت موردي به معاهدات استرداد مجرمين اشاره شد، افزود: در بحث استرداد مجرمين تعداد قابل توجهي معاهده يكجانبه و چندجانبه با برخي از كشورها وجود دارد.

اسفناني اظهار داشت: در بحث انتقال محكومين به حبس قرار شد كه كشور ما و كشورهايي كه اين معاهده را دارند محكومان‌شان منتقل شوند.

وي اظهار داشت: اعضاي كميسيون سه لايحه استرداد مجرمين معاهدات قضايي بين‌المللي و انتقال موردي محكومان به حبس را در يك لايحه همكاري‌هاي قضايي بين‌المللي به تصويب رساندند و هدف از آن را ايجاد انسجام در قوانين اعلام كردند.

اين نماينده مجلس خاطرنشان کرد: بررسي ساير موارد مرتبط با لايحه به جلسه بعدي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس موكول خواهد شد.

انتهاي پيام/ش3

برچسب ها: اسفنانی ، نماینده ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار