فعالیت زیر سلطه امریکا مانع رشد و پیشرفت فناوری های تسلیحاتی کره جنوبی و صادرات این کشور شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگرچه برخی با استناد به حجم مبادلات تجاری و سرانه درامدی کره جنوبی، همکاری این کشور با آمریکا را خوب و دارای منفعت می دانند اما بسیاری از مواردی که آمریکا بر این کشور تحمیل می شود از چشم رسانه ها و افکار عمومی مغفول مانده است.

به عنوان مثال، هر نوع تغییر در موشکهای کره جنوبی باید با تایید مسئولان ارشد امریکایی باشد و این کشور حق هیچگونه اقدامی در زمینه توسعه قدرت نظامی خود بدون اجازه آمریکا را ندارد.

اگرچه برخی منابع از توافق اولیه آمریکا و کره جنوبی بر سر افزایش برد موشکهای بالستیک کره جنوبی تا دامنه 800 کیلومتر خبر داده اند اما اعلام کرده اند امریکا درخواست کره جنوبی برای افزایش وزن کلاهک های موشک ها را نپذیرفته است!

توافقنامه اولیه مزبور، این امکان را برای کره جنوبی فراهم خواهد کرد تا برد موشکهای بالستیک خود را از سطح کنونی 300 کیلومتر به 800 کیلومتر افزایش دهد. بدین ترتیب این کشور قادر خواهد بود با این موشک ها اهداف اصلی را تقریباً در سرتاسر کره شمالی مورد حمله قرار دهد.

با وجود این، وزن کلاهک های این موشک ها تغییر نخواهد کرد و همچنان 500 کیلوگرم خواهد بود.

تحلیلگران معتقدند تنها دلیل امریکا برای موافقت با این موضوع، فشار به کره شمالی است نه کمک به متحد اقتصادی خود. با توجه به توسعه فعالیتهای موشکی کره شمالی، کره جنوبی رسماً دو بار- در سال های 1979 و 2001- برای بازنگری در پیمان موشکی خود با آمریکا تلاش کرده بود اما آمریکا توجهی به این درخواست نکرد.

از سوی دیگر رسانه ها گزارش داده اند فعالیت زیر سلطه امریکا مانع رشد و پیشرفت فناوری های تسلیحاتی کره جنوبی و صادرات این کشور شده است. به عنوان مثال آمریکا به کره جنوبی اجازه نداد به پاکستان برخی سامانه های راداری بفروشد و علت آن را نیز حضور القاعده در پاکستان عنوان کرد. اما بعدا واشنگتن خودش همین تسلیحات را به پاکستان فروخت!
برچسب ها: عاقبت ، همکاری ، تلخ ، کره ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار