مشاور ارشد پروژه انجمن مشاوران خارجی ژاپن در طرح مدیریت جنگل و مرتع ایران در استان چهارمحال و بختیاری گفت: مناطق جنگلی بازفت در این استان، در بازه زمانی پنج ساله، با مشاركت كارشناسان ژاپنی، احیاء می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سه ایچی میشیما، در نشست مشترک كاركنان سازمان جهادكشاورزی و اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری با معاون وزیر جهادكشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور، اظهار داشت: تقویت توان مدیریت مشاركتی جنگلداری و مراتع استان و افزایش مشاركت روستاییان و جنگل نشینان در صیانت از عرصه های ملی شده، از اهداف اجرای این طرح است.

وی، چرای بیش از حد مراتع و مناطق جنگلی را از مشكلات اراضی بخش بازفت عنوان كرد و افزود: در این طرح، توسعه مشاركت روستائیان در طرح های صیانت و بهره گیری از همیاری آنان در اجرای طرح، در دستور برنامه های این تیم كاری قرار گرفت.

میشیما ادامه داد: در این طرح، پنج روستای بخش بازفت در استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان روستاهای هدف، انتخاب و در تحقیقات كارشناسان ایرانی و ژاپنی، راهكارهای صیانت از جنگل های منطقه با استفاده از شیوه تغییر معیشت جنگل نشینان، مورد بررسی و اجرا قرار گرفت.

این كارشناس ژاپنی تصریح كرد: حدود نیمی از مدت قرارداد اجرای این طرح گذشته است و توسعه كشت گیاهان مرتعی در اراضی شیبدار و گیاهان باغی و كشاورزی در اراضی كم شیب منطقه اجرا شده است.

مشاور ارشد پروژه انجمن مشاوران خارجی ژاپن در طرح مدیریت جنگل و مرتع ایران در استان چهارمحال و بختیاری تأكید كرد:با انعقاد تفاهم نامه اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری و سازمان فنی و حرفه ای، ارائه آموزش های كار و اشتغال به جنگل نشینان منطقه، به نحو مطلوبی انجام شد.

میشما افزود: ارتقاء توان علمی كارشناسان ایرانی در بخش منابع طبیعی و افزایش حساسیت عمومی مردم نسبت به حفاظت از عرصه های ملی، از دستاوردهای اجرای این طرح طی این مدت است.

بخش بازفت، از توابع شهرستان كوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری، حدود 15 هزار نفر جمعیت دارد و مركز این بخش، در فاصله 110 كیلومتری شهركرد ( مرکز استان ) قرار دارد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.