مدیرعامل استیل آذین و پشت پرده فدراسیون،

حسین هدایتی: شخصی که از خانواده ها اخاذی می کرد در فدراسیون چه می کند؟فدراسیون از دلال ها و اخاذها حمایت می کند

مالک باشگاه استیل آذین گفت: یک دلال و اخاذ در فدراسیون چه سهمی دارد که کنار دبیر کل فدراسیون فوتبال نشسته است.

حسین هدایتی مالک باشگاه ملوان انزلی و استیل آذین در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: باشگاه استیل آذین در پی خرید ملوان انزلی لازم بود که در هزینه های مالی خود صرفه جویی کند از این رو امتیاز باشگاه استیل آذین را که در لیگ یک حضور داشت به تیم لیگ دو برق شیراز واگذار کرد.

وی ادامه داد: با هماهنگی هادی آیت اللهی، نائب رئیس اول فدراسیون فوتبال تمام مراحل قانونی طی شده و این هزینه ها پرداخت شده است اما با مخالفت فدراسیون معلق مانده است.

**بعضی ها در فدراسیون اخاذ هستند

هدایتی در مورد اخاذی بعضی از افراد در فدراسیون فوتبال تصریح کرد: متأسفانه برخی از آقایان در فدراسیون فوتبال به دنبال اخاذی و اذیت و آزار سرمایه گذاران در بخش خصوصی هستند انتقالات قانونی از جمله ثبت نام و حق عضویت باشگاه نقدی پرداخت شده است ولی آقایان هنوز به دنبال ایراد گرفتن هستند.

وی ادامه داد: این ایرادات از این قرار است که استیل آذین به سازمان لیگ بدهی دارد مبلغ بدهی ما 100 میلیون تومان است از این رو اعلام کردیم که از سال 87 باشگاه استیل آذین از باشگاه پیام طلب کار است که از محل پرداخت بدهی تیم ها این مبلغ را به ما بدهند ولی سازمان لیگ اعلام می کند که باشگاه پیام در سازمان لیگ هیچ اعتباری ندارد.

هدایتی خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال باید مطالبات باشگاه ها را بدهد در صورتی که ذوب آهن در سال 89 از باشگاه استیل آذین طلب داشت این باشگاه 50 میلیون تومان را برداشت کرد اگر بدین ترتیب است مبلغ 100 میلیون تومان را از آن محل بردارید و به ما بدهید.

وی ادامه داد: من به بعضی از باشگاه ها بر حسب وظیفه وام قرض الحسنه داده ام و لازم نمی دانم نامی از این تیم ها ببرم و هدفم نیز کمک به آنها بوده است که اگر بدهیشان را ندهند به کمیته انضباطی شکایت می کنیم و آن را رسانه ای می کنم.

**کفاشیان نمی تواند فدراسیون را اداره کند

هدایتی در مورد نقص های کفاشیان و هیئت رئیسه گفت: مجمع قبلی که برگزار شد انتخاب ریاست فدراسیون بود و این مجمع به طور مستقل عمل کرد در آن جلسه نظرات چیز دیگری بود ولی نتیجه عکس دارد، کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد ولی وی نمی تواند فدراسیون را اداره کند و حتی هیئت رئیسه فوتبال نیز برای اداره فوتبال کشورمان ضعیف عمل می کند.

**از وجود فساد در هييت رييسه مدرک دارم

وی ادامه داد: فساد در هیئت رئیسه وجود دارد و برای حرفم مدرک دارم از این رو درخواست برگزاری مجمع فوق العاده و استیضاح کفاشیان را دارم که برای برگزاری این مجمع نیاز به یک سوم درحدود 25 نفر امضا داشتم که هم اکنون از 10 مدیر و دیگران امضا جمع کرده ام.

هدایتی خاطرنشان کرد: به زودی 25 امضا را به فدراسیون ارسال خواهم کرد چون این مملکت قانون دارد، مستنداتم نیز از جمله صداها، مکاتبات و شواهدی هستند که دلالی که از بازیکنان من پول خواسته است را قبول نمی کنند.

وی ادامه داد: سوال من این است که فرد دلال در فدراسیون فوتبال چه سمتی دارد که در کنار مهدی محمد نبی می نیشیند.

**کمیته انضباطی رأی به نفع دلالان می دهد

هدایتی در مورد اعتراض به کمیته انضباطی گفت: کمیته انضباطی رأی قطعی به نفع آن شخص دلال می دهد و سپس وکیل من به این رأی اعتراض می زند ولی آقایان حتی آن را ثبت نمی کنند.

وی ادامه داد: امثال این افراد دلال و اخاذ در فدراسیون زیاد هستند سال گذشته این شخص با استیل آذین قرار داد داشت که رابطه مربی تیم استیل آذین بود و از خانواده ها و بازیکنان پول می خواست که آنها را در لیست نفرات تیم فوتبال استیل آذین جای دهد.

هدایتی اظهار داشت: خانواده ها به من مراجعه می کنند که این فرد برای سرمربی فصل گذشته 20 یا 25 میلیون تومان خواسته است تا بازیکن را در لیست قرار دهد و تمام والدین و فرزندانشان حاضر هستند که در این خصوص شهادت بدهند.

**دلال از ما شکایت کرده است

وی ادامه داد: وقتی از این جریان اطلاع پیدا کردم از مسئولان وقت تقاضا کردم که این فرد را حذف کنند ولی حالا رفته از استیل آذین شکایت کرده است.

**کمیته انضباطی از آن دلال حمایت کرد

هدایتی خاطرنشان کرد: این فرد دلال و فاسد را ما رد کردیم چرا او باید از باشگاه استیل شکایت کند و طلب 160 میلیون تومان پول از ما کند.

وی ادامه داد: کمیته انضباطی به باشگاه استیل آذین اظهاریه ارسال نمی کند و رأی را صادر می کند وقتی اعتراض می زنیم رأی قطعی صادر می کند و ما باید 160 میلیون تومان به این دلال پول بدهیم فردی که فساد و جعل کرده و با برنامه هزینه های را برای خودش تنظیم کرده است.

**فوتبال خروجی مناسبی ندارد

هدایتی در مورد ارائه مستندات در مجمع تأکید کرد: مستندات زیادی از دلالی و فاسد بودن این افراد در فدراسیون فوتبال دارم و آنها را در مجمع ارائه خواهم داد، دولت و بخش خصوصی برای فوتبال هزینه می کند ولی این فوتبال به بیراهه می رود با حداقل ها در کشتی، وزنه برداری و تکواندو هزینه می کنیم و ورزشکاران این رشته ها در خارج از کشور پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز در می آورند ولی فوتبال هیچ عایدی ندارد.

**سرپرستی در کشورمان رسم شده است

وی در مورد سرپرستی بهروان در فدراسیون و لیگ برتر گفت: بهروان چرا باید 6 ماه در سازمان لیگ برتر و نائب رئیس دومی سرپرستی کند باید مجمع برای این پست ها برگزار شود.

**از مدیر باید بازخواست شود

هدایتی ادامه داد: مدیری که مدیریت خود را تثبیت می کند باید کار کند مسئولان بالا دستی از او کار بخواهند و بازخواست شود که در پست خود چه کارهایی انجام داده است.

وی ادامه داد: ما اعضای یک خانواده هستیم و برای ارتقای فوتبال تلاش می کنیم هر فرد که مدیر می شود به تنهایی می تازد و هیچ کاری نیز انجام نمی دهد و خروجی در رابطه کار خود ندارد.

**زمان دادکان منشوری نبود

مالک باشگاه استیل آذین اضافه می کند: زمان ریاست دادکان در فدراسیون فوتبال این مسائل را داشتیم؟ و یا منشوری وجود داشت؟ فدراسیون وقت جرأت نمی کند با باشگاه، مدیر یا فردی برخورد کند همه مدیران بر علیه یکدیگر مصاحبه می کنند و دیگر از اخلاق، جوانمردی و پهلوانی خبر نیست و با خودزنی، روحیه پهلوانی وجود ندارد.

**انتقاد سودی ندارد

هدایتی از دعوای درودگر و عابدینی در استان گیلان می گوید: صادق درودگر و امیر عابدینی که در یک استان مدیر ورزشی هستند باید با یکدیگر دوست باشند کارهای فرهنگی بکنند ولي آنها وقت خود را برای انتقالد و گلایه گذاشتند و نهایتاً سودی حاصل آن دو نمی شود.

**هیچگاه نمی خواهم بالای جدول باشم

وی در مورد حضور جادوگر گفت: یک فردی به من پیامک داده است که 100 میلیون تومان به من بدهید تیمتان را به رده بالای جدول برسانم اگر بالا و پائین رفتن در دست جادوگر است هیچ وقت نمی خواهم تیمم بالای جدول باشد.

هدایتی تصریح کرد: اگر جادو و دلال بخواهد منافع افرادی را برای بالا و پائین رفتن باشگاه ها جابجا کند باید برای این فوتبال خود تأسف خورد.

وی اضافه می کند: من کار اقتصادی انجام می دهم و درآمدم از آنجاست اما گر کسی مدرکی دارد که یک ریال و یک دلار در مزایده و یا مناقصه منتسب به دولت ارتباط داشتم آن مستند را بیاورد من جوابگو هستم./با


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
vahid
۱۰:۱۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۱
بسیار عالی بود جناب هدایتی|
آخرین اخبار