همزمان با آغاز سال تحصیلی طرح وارنیش فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان در مدارس کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ وزيربهداشت، درمان و آموزش پزشكي از اجراي این طرح ملي براي گروه‌هاي سني 6 تا 12 سال در مدارس كشور خبر داد.

دكتر مرضيه وحيد دستجردي با بيان اين كه وارنيش فلورايد ميزان پوسيدگي‌هاي دوره‌هاي بعدي دندان‌ها را  50 تا 60 درصد كاهش مي‌دهد، گفت: اين برنامه ملي رايگان است و از مهرماه امسال در سراسر كشور آغاز مي‌شود.

دكتر دستجردي با اشاره به اين كه بيشترين هزينه‌هاي سلامت كه مردم در خدمات سرپايي مي‌پردازند، مربوط به خدمات دندانپزشكي است و بيمه‌ها هزينه‌هاي خدمات دندانپزشكي را نمي‌پردازند، گفت: بيمه‌ها زير نظر وزارت بهداشت نيستند و ما براي تامين سلامت مردم در زمينه بهداشت دهان و دندان، طرح وارنيش فلورايد را اجرا خواهيم كرد.

وي افزود: وارنيش فلورايد در حال حاضر به صورت موردي در برخي از مطب‌هاي خصوصي و در برخي از مهدها به صورت پايلوت اجرا مي‌شود اما از مهرماه، اين برنامه در سراسر كشور اجرا مي‌شود.

وزير بهداشت همچنين از گرفتن مجوز براي استخدام 3 هزار دندانپزشك در مراكز بهداشتي درماني شهري و روستايي خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 7 تا 8 هزار مركز بهداشتي درماني روستايي داريم كه قرار است در اين مراكز يونيت‌هاي دندانپزشكي گذاشته و با استخدام هزار دندانپزشك، در اين مراكز، خدمات دندانپزشكي با تعرفه دولتي به مردم ارائه شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.