قبول ولایتعهدی توسط امام رضا (ع) بنیان شیعه را در ایران تثبیت کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مشاورسابق رئیس‌جمهور در ویژه‌برنامه "زیر سایه خورشید" گفت: دشمنان اسلام در دوران هشت ساله دفاع‌مقدس، در ناتوی نظامی فعالیت‌های فراوانی را علیه نظام اسلامی ایران انجام داده و شکست خوردند و امروز که ایران به عنوان قدرت اول خاورمیانه و شانزدهم دنیا قرار گرفته است نیز در ناتوی فرهنگی موفق نخواهند بود.

حجت‌الاسلام علی ثمری افزود:بعد از دفاع‌مقدس، ناتوی فرهنگی دشمنان علیه ایران آغاز شده و اوج این تهاجم هم فتنه ننگین 88 بود که با پاسبانی امام هشتم (ع) و وجود نورانی این امام همام، تمامی این اهداف شوم شکست خورد.

وی با اشاره به اینکه فاصله کمتر مردم با علمای دینی و افزایش انس آنان با مساجد، دشمنان را در آستانه نابودی قرار داده است اظهارکرد: امید داریم با ادامه این فعالیت مسلمانان در پیچ تاریخی حاضر، آمریکا نیز از گردونه خارج شود.

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه امام رضا (ع) خط حق و باطل بوده و کسی که دست وی به دامان او برسد گمراه نخواهد شد، تصریح کرد: امام رضا (ع) پناه مردم ایران بوده و دوست‌داران آن حضرت با توسل به بارگاه مطهرش، هدایت خواهند شد.

حجت الاسلام ثمرمی خاطر نشان کرد: امام رضا (ع)، تنها به این دلیل به سمت ایران در شرایط سخت و مشقت‌بار حرکت کرد تا شیعیانی که در این مسیر بی‌پناه بودند را پناه بخشند و نمونه و نشان این رهایی از بی‌پناهی، برکات حضور امام رضا (ع) در نیشابور بوده است./س

برچسب ها: شیعه ، بنیان ، تثبیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.