در سال 1962 یک درصد ثروتمند آمریکا ، 125برابر کل آمریکایی ها ثروت داشته اند که این رقم هم اکنون به 288 برابر رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ؛ آماری که جدیداً در آمریکا منتشر شده، نشان می دهد که اوضاع برای خانواده های آمریکائی به شدت بدتر شده است . بر طبق آماری که دفتر آمارآمریکا منتشر کرده است ، متوسط درآمد خانواده های متوسط آمریکائی درسال 211 ، 054/50 هزار دلار کاهش یافته است . این درآمد 4 سال پی در پی است که کم تر شده است . این رقم از سال 1995 بی سابقه بوده است . هزینه های زندگی به شدت افزایش یافته درحالیکه درآمدها به اندازه آن رشد نکرده است. این یعنی عده زیادی از این خانواده ها به زیر خط متوسط سقوط کرده اند. بقیه هم مجبورند قرض کنند تا در همان سطح باقی بمانند . بعنوان یک آمریکائی که همیشه دوست دارد خود را فریب دهد و همه چیز را خوب وعالی ببیند و اتفاقات بد را باور نکند ، دوست داریم فکر کنیم همه چیز در حال بهتر شدن است ، اما حقیقت چیز دیگری است و البته تلخ است .
اقتصاد آمریکا دیگر توانایی تولید شغل برای همه متقاضیان کار را ندارد. مشاغل با حقوق کم درحال افزایش هستند و وضعیت خانواده های متوسط روز به روز در حال بدتر شدن است .
سیاستمداران آمریکائی نیز فقط در حال سخنرانی در مورد این هستند که اوضاع چقدر خوب است ، ولی کیست که نداند اقتصاد آمریکا در مشکل شنا می کند. ما اگر خواهان تغییر اوضاع هستیم و می خواهیم نتایج را تغییر دهیم باید کارهای متفاوتی انجام دهیم نه اینکه اشتباهات گذشته را تکرار کنیم .
کم شدن 054/55 هزار دلار بصورت سالیانه از درآمد خانواده های آمریکائی یعنی کم شدن ماهیانه 4 هزار دلار . بیش از نیمی از خانواده های آمریکایی از این هم کمتر درآمد دارند .  
تازه از این پول باید انواع و اقسام مالیات ها را کم کرد . آنوقت می ماند سه هزار دلار . با این سه هزار دلار باید هزینه اجاره خانه ، برق ، آب ، غذا ، تلفن ، اینترنت ، حداقل یک ماشین ، بنزین ، تعمیرات ماشین ، بیمه ماشین ، بیمه درمان ، صورتحساب پزشکی و درمان ، بیمه خانه ، بیمه عمر ، پرداخت هزینه وام دانشجویی ، بدهی کارت اعتباری ، وسایل خانه ، لباس ، تفریح و.. را پرداخت کرد . آیا چیزی باقی می ماند ؟ واقعیت این است که این پول به جایی نمی رسد .
بسیاری از خانواده ها اصلاً نمی توانند به بازنشستگی و یا پس انداز فکر کنند . چون خیلی از آنها فقط به فکر این هستند که از این ماه به آن ماه زنده بمانند .  
متاسفانه وضعیت خانواده های متوسط آمریکائی درحال وخیم تر شدن است . وضعیت خانواده های متوسط آمریکائی مثل بندبازی کردن است .  
برخی از نشانه هایی که نشان دهنده بدتر شدن وضع مالی آمریکائی هاست در زیر آمده است :
-    در سال 1999 ، 1/64 درصد از کل آمریکائی ها تحت پوشش بیمه سلامت شغل محور بودند که الان این عدد به 1/55 رسیده است .  
-    نرخ بیمه سلامتی و درمان جلوتر از نرخ تورم رشد می کند . این اتفاق هم در سال 2011 و هم در سال 2012 اتفاق افتاده است .  
-    امروز در آمریکا ، 10 میلیون خانواده آمریکائی حتی یک حساب بانکی هم ندارند . این رقم فقط در سال 2009 یک میلیون نفر اضافه شده است .  
-    در سال 1962 یک درصد ثروتمند آمریکا ، 125برابر کل آمریکایی ها ثروت داشته اند که این رقم هم اکنون به 288 برابر رسیده است .
-    درسال 2007 ، 2/19 درصد خانواده های آمریکائی ثروتی درحد صفر و یا زیر صفر داشته اند . این رقم درسال 2010 به 2/35 درصد رسید.
-    بر طبق نظرسنجی موسسه PEW ، الان 32 درصد از آمریکائی ها خود را مربوط به طبقه پائین جامعه می دانند . این رقم درسال 2008 ، 25 درصد بوده است.
-    الان 51 درصد از کل آمریکائی ها جزء طبقه متوسط اند که این در سال 71 ، 61 درصد بوده است .  
-    62 درصداز آمریکائی های متوسط الحال گفته اند که مجبورند هزینه های صاحبخانه خود را کاهش دهند .
-    برای پنجمین سال متوالی نرخ هزینه برق از نرخ تورم پیشی گرفته است .
-    تعداد 2/20 میلیون آمریکایی ، بیش از نیمی از درآمدشان راخرج اجاره خانه می کنندکه این رقم از سال 2001 ، 46 درصد بوده است .
-    بر طبق آمار رسمی فدرال رزرو(بانک مرکزی) میزان ثروت خانواده های آمریکائی از 400/126 هزار دلار در سال 2007 به 300/77 هزار دلار در سال 2010 رسیده است .
-    متاسفانه ، 60 درصد از شغلهایی که در طول بحران اخیر اقتصادی از بین رفته است ، مربوط به شغلهای با حقوق متوسط بوده است . اما 58 درصداز شغلهایی که ایجاد شده است مربوط به شغلهای کم درآمد بوده است .  
-    هم اکنون فقط 25 درصد از مشاغل آمریکا در رده خوب ارزیابی می شوند که دائماً در حال کاهش است .  
-    به نسبت دو سال گذشته ، درصد آمریکائی های شاغل به شدت کاهش یافته است .  
-    تعداد آمریکائی هایی که برای زندگی وابسته به دولت اند ، به یک رکورد تاریخی رسیده است .
اگر میزان اشتغال در آمریکا ، هم اکنون با زمانی که اوباما به کاخ سفید راه یافت ، یکی باشد ، رقم بیکاری اکنون 2/11 درصد است .
این آمار آخری ، گویای مطالب بسیاری است .
اگر آمار دقیق آمریکائی هایی که در زمان آغاز تصدی پست ریاست جمهوری توسط اوباما ، جزء نیروی کار بودند ، الان ثابت مانده باشد ، اکنون آمار بیکاری بیش از 2/11 درصد است .
اما دولت فدرال اعتراف می کند که میلیونها میلیون آمریکائی شغل خود را از دست داده اند ، با این حال می گویند آمار بیکاری 1/8 درصد است . همه می دانند که این حرف ، حرف مزخرفی است . مگر می شود آمار بیکاری مثل سال 2008 باشد .
این است اوضاع و احوال کسب وکار در آمریکای امروز...
اوضاع مردم آمریکا خیلی بدتر از آن است که فکر می کنید ...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار