شب هنگام، نیروهای ویژه پلیس به پناهگاه های باندها حمله می کنند و معمولا مقدار زیادی مواد مخدر و پول و حتی سلاح به دست می آورند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مارسی مرکز سومین ناحیه اقتصادی فرانسوی و اولین قطب صنعتی و خدمات جنوب این کشور است. از سده‌ های پیش، به ویژه داد و ستدهای دریایی نقش و جایگاهی اساسی برای مارسی به ارمغان آورده و روزگاری آرزوی بسیاری از مردم اروپا زندگی درا ین منطقه بود.

اما امروز شهر بندری مارسی فرانسه صحنه قاچاق مواد مخدر و سلاح و گسترش جنایات سازمان یافته است و چالشی بزرگ برای نیروهای امنیتی محسوب می شود آن هم در شرایطی که نرخ بیکاری در این شهر در بین جوانان به 40 درصد می رسد.

اگرچه بندرگاه شهر مارسی همواره مسیری برای متصل کردن فرانسه به دریای مدیترانه و بندری برای تجارت بوده اما در عین حال دروازه ای برای قاچاق نیز به شمار می رفته است و اکنون در مناطق مرتفع نزدیک به این بندرگاه، چهره دیگری از شهر مارسی دیده می شود که در آن فقر و ناامیدی موج می زند.

در ساختمان های شلوغ و حاشیه ای در دومین شهر بزرگ فرانسه، باندهای قاچاق مواد مخدر به راحتی فعالیت دارند و قتل های مکرر در این بخش از شهر صورت می گیرد. ساکنان این ساختمان ها می گویند نقش پلیس فقط به شمارش تعداد کشته شدگان خلاصه می شود!

شهروندان مارسی معتقدند دزدهای زیادی اینجا هستند که هر چیزی را به سرقت می برند. سالمندان حتی جرأت ندارند از دستگاه های خودپرداز پول دریافت کنند.

گسترش قاچاق از کشورهای بالکان و شمال آفریقا به مارسی موجب شده است سلاح هایی که در جنگ ها کاربرد دارند به این شهر منتقل شوند و باندهای جنایتکار گشترش یابند. استفاده باندهای جنایتکار از این سلاح ها زنگ خطر را به صدا درآورده است.

هرچند دولت فرانسه می گوید تعداد نیروهای ویژه مقابله با مواد مخدر را در دو دهه اخیر دو برابر کرده است ولی مارسی اکنون با نسل جدیدی از قاچاقچیان مواد مخدر روبرو است که سن آنها از 30 سال فراتر نمی رود. آنها در استفاده از سلاح هایی که برای جنگ ها ساخته شده است تردید نمی کنند.

تعقیب شبکه های اصلی قاچاق و متلاشی کردن آنها دشوار است زیرا بسیار سازمان یافته هستند ولی پلیس معمولا می تواند در باندهای فرعی در مارسی نفوذ کند. شب هنگام، نیروهای ویژه پلیس به پناهگاه های باندها حمله می کنند و معمولا مقدار زیادی مواد مخدر و پول و حتی سلاح به دست می آورند. ممکن است این شیوه زندگی ناامن باشد ولی قاچاقچیان از این طریق به پولی دست می یابند که از راه های دیگر هیچ گاه نمی توانند به دست آورند.

دولت جدید فرانسه در تلاش برای مقابله با بحران اقدام به ایجاد کمربند امنیتی در شهر مارسی با کمک نیروهای ویژه کرد ولی چگونه می توان این فرهنگ را در شهر مارسی تغییر داد که نرخ بیکاری در آن از 40 درصد فراتر می رود و یک نفر از هر پنج نفر در این شهر زیر خط فقر زندگی می کند؟!
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار