دختر «پارک چانگ هی» به عنوان کاندیدای حزب حاکم این کشور در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شده و در اولین گام، از مردم این کشور بابت دوران دیکتاتوری پدرش عذرخواهی کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بسیاری از اهالی دنیای مجازی نمی دانند که رشد اقتصادی کره جنوبی با یک کودتا آغاز شد. ماجرا از این قرار بود که در سال ۱۹۶۰ اعتراضات دانشجویی منجر به استعفای دولت کره جنوبی به رهبری سینگ مان ری شد.

این اعتراضات در پی انتخابات پر مسئله ریاست جمهوری اتفاق افتاد که در آن ری با ۹۰ درصد آرا برای چهارمین دوره متوالی انتخاب شده بود.

به دنبال دوره ‌ای از بی‌ثباتی که در پی استعفای ری آمد، ژنرال پارک چان هی به بهانه برخورد با ضعف و ناکارآمدی دولت دست به کودتا علیه دولت زد. پارک تا زمان ترورش در سال ۱۹۷۹ در مقام ریاست جمهوری باقی ماند و در دوران خود سیاست توسعه مبتنی بر صادرات را به سرعت و شدت اجرا کرد و از همین جهت پدر راهبر توسعه کره جنوبی شناخته می ‌شود.

اکنون نیز دختر «پارک چانگ هی» به عنوان کاندیدای حزب حاکم این کشور در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شده و در اولین گام، از مردم این کشور بابت دوران دیکتاتوری پدرش عذرخواهی کرد.



«پارک جون های» به منظور برداشتن موانع تاریخی از سر راه مبارزات انتخاباتی اش ، از کسانی که در دوره دیکتاتوری پدرش آسیب دیده اند ، عذرخواهی کرد و گفته است: "من فکر می کنم که کودتای نظامی به ارزش های قانونی ما آسیب وارد کرد و توسعه سیاسی کره را به عقب انداخت. من واقعا از خانواده هایی که آسیب دیدند ، عذرخواهی می کنم. بازگو کردن اشتباهات سخت است اما من تا وقتی نامزد انتخابات هستم ، باید بی طرف و با مردم همدرد باشم. من همه تلاش خودم را برای ترمیم زخم های مردم صورت خواهم داد."

وی اولین زنی است که از سوی یکی از احزاب اصلی کره جنوبی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شود و در سخنرانی های خود قول داده که علاوه بر ایجاد اشتغال و افزایش سطح رفاه عمومی روابط این کشور با کره شمالی را بهبود بخشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار