حاج بابايي:

خداوند اراده کرده که استکبار جهاني را در برابر ملت ايران به خاک ذلت بکشاند

وزير آموزش و پرورش گفت: جنگ امروز در تمام زمينه‌ها است و همانطور که در زمان جنگ هشت ساله با کمترين امکانات در برابر استکبار جهاني ايستادگي کرديم امروز هم به لطف خدا پيروز ميدان خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، همايش محمد رسول الله(ص) فرهنگيان بسيجي، صبح امروز با حضور حميد رضا حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش در لانه جاسوسي سابق برگزار شد.

حاجي بابايي در اين همايش، طي سخناني با تبريک هفته دفاع مقدس،‌ بهار تربيت و دهه کرامت اظهار داشت: هفته دفاع مقدس يادآور پيروزي ما در امتحانات الهي، آموزش‌هاي انقلابي است.

وي افزود: سال گذشته در خصوص وضعيت موجود و هجمه فرهنگي دشمن در همين جا صحبت کرديم، امروز هم همان بحث سال پيش را تکميل مي‌کنم، چون هنوز هم لازم است در برابر توطئه‌هاي دشمن و روزنه‌هاي ورود آنها بصيرت داشته باشيم.

حاجي بابايي عدم ترس از دشمن را يادگار دوران دفاع مقدس خواند و تصريح کرد: سخنان مقام معظم رهبري در "اجلاس نم" گرچه براي ما مظهر اميد بود اما آتشي به جان آمريکا و استکبار جهاني انداخت.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: تغيير قانون و چارچوب‌هاي پوسيده سازمان ملل و رفتن به سمت عدالت و مبارزه با استکبار جهاني که عمده ثروت جهان را در دست دارد تنها براي مؤمنان کار آساني است.

وي عدم ترس از دشمن را رمز جاودانگي رزمندگان اسلام ارزيابي کرد و ادامه داد: انسان وقتي دست خود را در دست خداوند قرار مي‌دهد مي‌داند که يا شهيد مي‌شود و در دامن خدا قرار مي‌گيرد و يا شهيد نمي‌شود و زندگي خود را در پناه الطاف الهي ادامه مي‌دهد؛ بنابراين دليلي براي ترس در خود نمي‌بيند.

حاجي بابايي با اشاره به دلايل رحمانيت خداوند تاکيد کرد: معلم هم بايد رحمان باشد، يعني با دانش آموزي که با او بد برخورد کرده همانند شاگردان خوب رفتار کند و زمينه آموزشي يکساني براي آنها فراهم کند.

وزير آموزش و پرورش يادآور شد: در دوران دفاع مقدس دشمن با توپ،‌ تانک و تمام امکانات نظامي خود در قالب عراق به ايران تجاوز کرد اما جنگ امروز در تمام زمينه‌ها است و همانطور که در زمان جنگ هشت ساله با کمترين امکانات در برابر استکبار جهاني ايستادگي کرديم امروز هم به لطف خدا پيروز ميدان خواهيم بود.

حاجي بابايي با تاکيد بر ناباوري دشمن از 33 سال ايستادگي ملت ايران خاطرنشان کرد: اين ملت نشان دادند که هر روز لياقتشان بيش از پيش خواهد بود.

وي با بيان اينکه امروز در جبهه اقتصادي و تحريم، در جبهه سياسي با بحث‌هايي چون انرژي هسته‌اي و در جبهه فرهنگي با هزاران شبکه ماهواره‌اي به جنگ ايران آمدند، ادامه داد: فرماندهان گردان‌هاي ما امروز در کشور ارزش‌هاي دفاع مقدس را تقويت کرده و با به روز رساني شيوه‌هاي آن دوران به جنگ در برابر استکبار مشغول‌ هستند.

وزير آموزش و پرورش معلمان‌، کارگردانان، راننده‌‌گان و تمام اصنافي را که در برابر هجمه‌هاي دشمن، جامعه را به صبر و بردباري دعوت مي‌کنند، فرماندهان دفاع مقدس امروز خواند و افزود: هر کسي که درحيطه مسئوليت خود حتي خانواده‌اش را در برابر توطئه‌هاي آمريکا تهاجم فرهنگي و زياده‌خواهي استکبارگران جهاني با صبر و بصيرت بخشي به ثبات مي‌رساند، شهيد همت اين زمان است.

وي با طرح اين سوال که اگر در دوران دفاع مقدس گرداني در محاصره دشمن قرار مي‌گرفت، فرمانده بايد چه کار مي‌کرد، اظهار داشت:‌ امروز فرماندهان اين کشور کساني هستند که يک لقمه کمتر مي‌خورند تا آمريکا در جنگ اقتصادي چيره نشود و با قانع کردن جامعه آن را به سمت آرامش پيش مي‌برند و براي اين هدف از تمام حيثيت و توان خود کمک مي‌گيرند.

حاج بابايي هجمه گسترده‌ دشمنان عليه ا نقلاب اسلامي را نشان‌دهنده اقتدار بيشتر  کشورمان ارزيابي کرد و افزود: خداوند اراده کرده است که استکبار جهاني و آمريکا را در برابر ملت ايران به خاک ذلت بکشاند.

وي با اشاره به دستيابي ايران اسلامي به موشک‌هاي هدف‌مند و بالابرد تصريح کرد:‌ کشورمان با رهبري فردي متقي،‌ بصير،‌ مجتهد، عالم و مدبر که تمام سياست‌مداران در برابر او زانو مي‌زنند و او اشتباهات همه را جبران مي‌کند در کنار ملتي که لياقت داشتن چنين رهبري را نشان داده‌اند زير سايه قرآن در راهي که پيامبر اکرم(ص) به آنها نشان داده به سمت قله‌هاي افتخار پيشرفت مي‌کنند.

وزير آموزش و پرورش خطاب به ملت ايران تاکيد کرد:‌ قدر خود را بدانيد چون شما برگزيدگان خدا براي ترويج دين و نامش در سطح جهان هستيد.

وي متذکر شد:‌ اگر سر سوزني از ويژگي‌هاي دفاع مقدس را اجرا کنيم قطعا با کفش از روي چهره رژيم صهيونيستي رد مي‌شويم،‌ همانطور که در مسئله بيداري اسلامي و دشمني با رژيم صهيونيستي ملت جهان را با خود همگام کرده‌ايم.

حاج بابايي با بيان اينکه انقلاب و شهداي ما امروز جهاني شده‌اند، تصريح کرد:‌ استکبارگران بايد بدانند راهي جز هماهنگي با انقلاب اسلامي ايران وجود ندارد وگرنه ملت‌ها آنها را طرد خواهند کرد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: اي شهيدان به خون سرختان قسم که پشت سر رهبري ايستاده و هر سختي را تحميل مي‌کنيم اما از مسير شما منحرف نخواهيم شد.

انتهاي پيام/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار