توصیه ی روانپزشک ، برای مهار ترس کودکان از مدرسه حس بزرگتر شدن را برای آنان توضیح دهید

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، والدین و معلمان برای پیشگیری ونیز برطرف کردن ترس کودکان از مدرسه باید خوبی های مدرسه مانند دوستان جدید ، کلاس زیبا ، ورزش و حس بزرگتر شدن را برای آنان توضییح دهند .

به عقیده کارشناسان ترس از مدرسه ، نوعی اختلال اضطرابی و جدایی است که شماری از کودکان کلاس اولی ابتدایی یا دانش آموزانی که مقطع تحصیلی یا مدرسه خود را تغییر می دهند ، دچار آن می شوند .

ترس از مدرسه در دانش آموزان باید ریشه یابی شود چرا که برخی دانش آموزان به دلیل داشتن تجربه های ناخوشایند از مدرسه یا مهد کودک مانند زورگیری دوستان یا بد رفتاری و پرخاشگری معلمان و مربیان از مدرسه رفتن هراس دارند .

برخی کودکان در هرشرایطی نمی خواهند از مادرخود جدا شوند و این مساله ، مختص مدرسه نیست اما اگر ترس آنها از جدایی ، فقط به مدرسه محدود شد باید ریشه آن را در مدرسه علت یابی کرد .

والدین مضطرب و محتاط ، زمینه ساز اختلال اضطراب وترس از مدرسه در کودکان خود هستند .

ترس از مدرسه ، گاهی گذرا است که باهماهنگی معلمان و والدین قابل رفع است ، در این حالت والدین همراه کودک به مدرسه می آیند و به تدریج از او جدا می شوند .

اگر ترس از مدرسه بیش از حد طول بکشد و کودک دچار اختلال خواب یا شکایات جسمی مانند سردرد و دل درد شود ، شرایط به یک موقعیت اورژانس تبدیل می شود و اینگونه کودکان حتما باید به متخصصان روانپزشک ارجاع داده شود .

بدترین کار ممکن در شرایط ترس دانش آموز از مدرسه ، این است که به مدرسه فرستاده نشود .

والدین باید تجربه ها ودستاوردهای خوشایند مدرسه رابرای دانش آموزان یادآوری و انگیزه های منفی آنها را خنثی کنند ./س

برچسب ها: توصیه ، ترس ، کودک از مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.