یک تحلیلگر سیاسی اعلام کرد عربستان سعودی نیز بعد از پايان مأموريتش در دخالت در مسائل سوریه به همان سرنوشتی دچار می‌شود که "حسنی مبارک"، رئیس جمهور مصر و متحد درجه اول واشنگتن بدان دچار شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی؛ "رائولا تالج"، تحلیلگر سیاسی، در مصاحبه خود با اين شبکه گفت: "هنگامیکه کار آمريکا با عربستان سعودی تمام شود، خواهیم دید که این رژیم نیز مانند رژيم "مبارک" که متحد درجه اول امریکا بود، از هم می پاشد؛ مخصوصا اگر روسیه و چین راه حلی برای مسئله سوریه پیدا کنند."

"تالج" بر تلاش رژیم ال سعود و قطر براي سرمایه گذاری و تقویت شورشيان در سوریه برای عملی کردن سیاست های امریکا در منطقه تاکید کرد.

او گفت: "کشورهای عربستان سعودی و قطر سعی دارند از طریق شریک جلوه دادن خود با امریکا از کشورشان محافظت کنند، و ستونی برای اجرای سیاست های امریکا در خاور میانه شوند."

دولت سوریه "ریاض" و "دوحه" را به حمایت تسلیحاتی شورشيان در این کشور، محکوم می‌کند.

اوایل ماه اوت، "باسمه کردوانی"، سخنگوی به اصطلاح "شورای ملی سوریه" اعلام کرد که کشورهای عربستان سعودی و قطر تسلیحات را در اختیار شورشیان می‌گذارند تا با ارتش سوریه بجنگند.

دولت سوریه دلیل ناآرامی هایی را که از مارس 2011 آغاز شده، حضور آشوبگران، خلافکاران، و تروریست های مسلح در اين کشور می‌داند.

کشورهای غربی "بشار اسد" را دعوت به کناره گیری از قدرت می‌کنند؛ درحالیکه روسیه و چین به شدت مخالف برکناری او هستند.

دولت سوریه تأکيد دارد که ناآرامی ها از خارج از کشور نشأت مي گيرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار