معاون برنامه ‏ریزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: طرح مقوله اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری بسیار مقدس است .

خسرو عزیزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: اصناف حلقه اتصال اقتصاد کشور به بدنه جامعه و مبارزان خطوط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند.

وی ادامه داد: امروز دو نسخه از اقتصاد در سطوح بین‏‌المللی شامل اقتصاد ریاضتی در اروپا در پی بحران‏ های چند سال اخیر این کشور ها و در مقابل، اقتصاد مقاومتی در ایران مطرح است.

عزیزی افزود: در مقابل مفهوم اقتصاد مقاومتی، مقاومت در برابر موانع و مشکلات پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور ها مطرح است که همه اقشار جامعه در هر حرفه و شغلی به فراخور خود، می‏ تواند این موانع را شناسایی و با آنها مقابله کنند.

معاون برنامه‏ ریزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه  اضافه کرد: پیش از آغاز جنگ ‏های جهانی اول و دوم، رویکرد اقتصادی کشورها مبتنی بر یکی از دو حالت کاپیتالیستی (سرمایه‏‌ داری) و یا امپرالیستی بود که ملل دنیا با مورد نخست به دلیل مبتنی بودن بر اصول و روابط اقتصادی مشکلی نداشتند.

وی بیان کرد: اما مورد امپرالیستی که به معنای اقتصاد توام با زور و فشار است، با تاراج ملت‏ها به خصوص کشور های ثروتمند نفت ‏‌خیز، دارای مغزهای متفکر و یا مواهب و منابع طبیعی، جهان‏ گشایی را دنبال می ‏کرد.

عزیزی ادامه داد: متاسفانه رویکرد اقتصاد امپرالیستی به شیوه‏های مختلفی نظیر لشکرکشی، جلوه فریبنده کالاهای صنعتی و ... در ادوار مختلف در کشورمان تسری یافت.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه تصریح کرد: این مهم به گونه ‌‏ای جامعه را وابسته و اذهان را پاک کرد که امروز به یکی از ریشه‏‌ های اساسی مشکلات اقتصادی تبدیل شده است./س

برچسب ها: اقتصاد ، رهبری ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.