نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ناحیه دماوند گفت: ایمان راستین همراه با امید به آینده در سایه اطاعت از امامت و ولایت عامل موفقیت رزمندگان در ادوار مختلف بویژه هشت سال دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام و المسلمین ˈ علی ریاحینیˈ، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن تبیین وقایع و حماسه آفرینی های دلیرمردان این دیار را درهشت سال دفاع مقدس ضروری دانست.

وی اظهار داشت: لازم است دلایل پیروزی جوانان و نوجوانانی که صرفا با اتکا به سلاح ایمان و توکل به خداوند با متجاوزان مبارزه کردند و پیروز میدان شدند، برای نسل های جدید بازگو شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ناحیه دماوند، یکی از عوامل پیروزی رزمندگان را در جنگ تحمیلی، بُعد اعتقادی و باورهای دینی نیروهای انقلاب در صحنه نبرد ذکر کرد و گفت: در این زمان بود که دریافتیم اعتقادات و باورهای دینی با پیروزی و موفقیت رابطه مستقیم دارد و هر اندازه اعتقادات قوی تر و عمیق تر باشد، به همان اندازه نیز در جهاد و پیکار در راه خداوند موفقیت بیشتری حاصل می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ناحیه دماوند، روح امید و خودباوری در میان جوانان را در ایام دفاع مقدس عامل دیگر پیروزی رزمندگان دانست و گفت: امید به آینده با توکل به پروردگار مهمترین نقش را در دستیابی به پیروزی واقعی دارد.

حجت الاسلام ریاحینی، اطاعت پذیری از ولایت و امامت را رمز موفقیت و عامل وحدت بخش میان تمام نیروها در تمام سطوح دانست و گفت: آنچنان که خداوند سبحان در قرآن کریم می فرمایند؛ˈ اگر می خواهید به پیروزی برسید و دشمن را مایوس کنید، باید تمام گروه ها، طوایف و اقشار جامعه در سایه اطاعت از امامت و ولایت فقیه حرکت کنندˈ.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلاب باید در تمام زمانها متناسب با شرایط زمانی و مکانی آمادگی پاسداری از ارزش ها و اعتقادات دین مبین اسلام را داشته باشند، گفت: رزمایش کوی و برزن نیز برای آمادگی نیروها از جنبه های مختلف طراحی شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ناحیه دماوند افزود: آمادگی در زمان جنگ سخت و جنگ نرم کاملا متمایز است؛ امروز که تهدیدها به صورت جنگ نرم با ماهواره ها و شبکه های متعدد در جامعه جاری و به خانه ها و شهرها کشیده شده، لازم است برای مقابله با آن آگاهی مردم و خانواده ها را در حراست از حریم خانواده ارتقا دهیم.

حجت الاسلام ریاحینی گفت: دشمن اینک تمام توان خود را برای ورود به خانه، مدرسه، دانشگاه و اذهان مردم مصروف داشته است؛ از این رو باید با آگاهی بخشی فرزندان این دیار را از توطئه ها و دسیسه های استکبارگران مصون نگه داریم.

وی ادامه داد: در هفته کرامت القا و تفهیم گرامیداشت عملی تلاش ها، رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باید مد نظر قرار گیرد .

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ناحیه دماوند افزود: قرآن نیز به مومنان توصیه کرده است که آنانی که در راه پاسداری از انقلاب و اسلام در گذشته قبل از ما تلاش کرده و با جان نثاری از جان و سلامتی خود گذشته اند، باید همواره نزد آیندگان عزیز باشند.

وی این گرامیداشت عملی را سبب ایجاد امیدواری، شوق واشتیاق برای نسل های جدید در تداوم راه نورانی رزمندگان دانست و گفت: هفته دفاع مقدس و کرامت در اصل به معنای عزیز داشتن لسانی و عملی همه کسانی است که برای پیروزی انقلاب تلاش کردند./س


برچسب ها: امامت ، موفقیت ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.