افتتاح مجموعه تجاري پايانه مرزي بازرگان در شاهراه اصلي ارتباط زميني ايران با اروپا به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي، طرح احداث مجموعه تجاري پايانه مرزي بازرگان به مساحت 2 هزار مترمربع با حضور معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور، استاندار آذربايجان غربي، فرماندار و نماينده مردم ماكو، چالدران ، پلدشت و شوط در مجلس و مديركل راه و شهرسازي استان به بهره برداري رسيد.

اين مجموعه شامل ساختمان تجاري، فضاي سبز محوطه، مسيرهاي دسترسي و تاسيسات زيربنايي مانند؛ مخزن زميني با گنجايش 250 مترمكعب، باسكول، خروجي اضطراري و سيستم هوشمند كنترل تردد نه گانه است.

بهره برداري از مجموعه تجاري پايانه مرزي بازرگان بر امتيازات شاهراه اصلي ارتباط زميني ايران اسلامي با اروپا افزود.

پايانه مرزي بازرگان با وسعت 80 هكتار در شمالي غربي ترين نقطه كشور واقع شده و در طول تاريخ نقش كليدي در تسهيل تعاملات اقتصادي و تجاري ايران اسلامي با كشور تركيه ايفا كرده است.

شايان ذكر است عمليات اجرايي طرح جامع پايانه مرزي پلدشت در جريان سفر شهريار افندي زاده، رئيس سازمان راهداري و جمل و نقل جاده اي كشور به شمال استان آغاز شد. اين پايانه مرزي در چهل و هفت كيلومتري غرب شهرستان ماكو در جوار رودخانه مرزي ارس قرار دارد و حدود چهار سال از رسمي شدن آن مي گذرد./س

برچسب ها: بازرگان ، تجاری ، پایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.