رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پایانه مرزی بازرگان در بحث واردات رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه شهریار افندی زاده در آیین افتتاح مجموعه تجاری پایانه مرزی بازرگان گفت: امروزه حمل و نقل از ارکان مهم بحث اقتصادی است و توسعه حمل و نقل سبب اشتغال در منطقه می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا سیاست‌های خوبی در استان‌ها اعمال می‌شود.

افندی زاده افزود: تمام استان‌های مرزی تلاش دارند حجم مسافر و کالایی که از مرز می‌گذرد را افزایش دهند که این امر زمینه مساعد برای مسئولان در راستای توسعه این بخش فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر افزایش میزان ترانزیت، گفت: ایران بهترین مسیر ترانزیت است و به عنوان چهار راه ترانزیت بین المللی محسوب می‌شویم.

افندی زاده اظهار داشت: در این میان آذربایجان‌غربی با توجه به موقعیتی که دارد دروازه‌ای به اروپا از طریق ترکیه است.

وی با اشاره به همسایگی آذربایجان‌غربی با سه کشور دیگر افزود: استانی که با سه کشور دیگر هم مرز است، می‌تواند در بحث مبادلات تجاری مثمرالثمر باشد.

افندی زاده با اشاره به مزیت‌های پایانه مرزی بازرگان، ادامه داد: این پایانه در بحث واردات در بین پایانه‌های جاده‌ای کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: باید تلاش شود تا از ظرفیت‌های این پایانه استفاده شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: امروزه تبادلات کالا و مسافر دو طرفه است که باید دولت روابط خود را با سایر کشورهای همسایه خوب کند.

افندی زاده با تاکید بر ساماندهی پایانه‌های مرزی گفت: پایانه محل عبور و مرور و چک کردن است نه محل ارائه تمام امکانات و باید بتوانیم پایانه‌ها را ساماندهی کنیم تا چنین مشکلاتی به حداقل برسد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.