محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران در مصاحبه با آسوشيتدپرس اعلام کرد با توجه به سال ها زورگويي، قلدرمآبي و تسلط آمريکا، نظم جهاني جديدي بايد پديدار شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، احمدي نژاد اين اظهارات را در مصاحبه  با اسوشيتدپرس در خصوص طيف گسترده اي از مسائل در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد بيان کرد.

احمدي نژاد همچنين در خصوص راه حل هايي براي سوريه سخن گفت و تأکيد کرد به رغم تحريم هاي کشورهاي غربي، اوضاع ايران نسبت به زماني که وي رياست جمهوري را در سال 2005 بر عهده گرفت، بهتر است.

احمدي نژاد گفت: به اميد خدا، نظم جديدي پديدار مي شود و هر چيزي را که بين‌ ما فاصله مي اندازد، از بين خواهيم برد.

احمدي نژاد خاطر نشان کرد: اکنون حتي کودکان دبستاني در سراسر جهان فهميده اند که دولت آمريکا سياست بين المللي تهديد و قلدرمآبي را دنبال مي کند. آنها از پشت ميکروفون فرمان مي دهند. آنها فرمان مي دهند و اراده خود را در اين خصوص که کارها چگونه بايد انجام شود، اعمال مي کنند. من معتقدم نظام امپراتوري ها به پايان راه رسيده است. جهان ديگر نمي تواند ببيند که يک امپراتور به آن فرمان مي دهد.

وي افزود: قلدرمآبي بايد پايان يابد. اشغالگري بايد پايان يابد.

احمدي نژاد گفت ايران يکي از تقريبا دوازده کشوري است که يک گروه تماس جديد را در تلاش براي پايان دادن به جنگ داخلي 18 ماهه در سوريه تشکيل مي دهند.

احمدي نژاد خاطر نشان کرد اين گروه متشکل از ده يا يازده کشور در خاورميانه و جاهاي ديگر خواهد بود و خيلي زود در نيويورک نشستي برگزار مي کند.

احمدي نژاد گفت اين گروه اميدوار است دولت سوريه و مخالفان را ترغيب کند بر سر ميز مذاکره بنشينند.

احمدي نژاد گفت: من هر کاري در قدرتم باشد براي برقراري ثبات، صلح و تفاهم در سوريه انجام خواهم داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار