معاون توسعه بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سیب زمینی هم اکنون یک سوم صادرات این استان به کشورهای خارجی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  صدیف بیگ زاده در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گفت: استان اردبیل در تولید سیب زمینی مازاد بر مصرف روند مناسبی داشته و هر ساله مقدار زیادی سیب زمینی به کشورهای همجوار صادر می کند.

وی با بیان اینکه دولت برای تشویق صادرکنندگان سیب زمینی قوانینی را مصوب کرده است، افزود:  دولت برای صادرات هر کیلو سیب زمینی 100 ریال یارانه پرداخت می کند که این یارانه علاوه بر سیب زمینی شامل محصول پیاز هم می شود.

معاون توسعه بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به میزان یارانه صادرکنندگان سیب زمینی در استان گفت: یارانه صادر کنندگان سیب زمینی استان حدود 30 میلیارد ریال برآورد شده که پرونده های آن تشکیل و با ابلاغ بودجه مورد نیاز یارانه ها پرداخت خواهد شد.

 بیگ زاده در عین حال عوارض صادرات سیب زمینی را یکی از مشکلات صادرکنندگان سیب زمینی استان عنوان کرد . 

وی افزود: مشکل عوارض صادرات سیب زمینی از سال 86 اعمال شده که به دلیل عدم اطلاع رسانی به صادرکنندگان برخی از صادرکنندگان با مشکلاتی در این زمینه مواجه می شوند.

 دبیر کارگروه توسعه صادرات استان با بیان اینکه قوانین عوارض صادرات سیب زمینی از 21 مهر ماه اعمال خواهد شد، گفت: قوانین عوارض صادرات سیب زمینی به گمرکات کشور ابلاغ شده و باید پیگیری شود تا با اجرای آن قوانین مشکلات عوارضی صادر کنندگان سیب زمینی رفع شود/  س

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، سیب ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.