با وجود روش های نوین جهت دفع پسماند های بیمارستانی در بسیاری از مناطق کشور دفع این پسماندهای خطرناک همچنان به روش سنتی صورت می گیرد.

رحیم رضایی کارشناس خدمات شهری منطقه 2 شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ دفع پسماند های بیمارستانی و عفونی به شیوه های کنونی در کشور می تواند عواقب و پیامدهای جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد و باید از شیوه های نوین و جدید و استاندارد شده بهره جست.
وی افزود: دفن پسماند های بیمارستانی به روش کنونی و همچنین استفاده از زباله سوزها به دلیل آلودگی هایی که به همراه دارد به عنوان یک بحران جدی تلقی می شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: پسماندهای عفونی مراکز بهداشتی درمانی، مطب ها و آزمایشگاه های تشخیص طبی و مراکز درمانی از جمله بیمارستان ها با زباله های شهری امحا می گردد که به بهداشت و سلامت مردم تأثیر می گذارد.
وی درپایان گفت: پسماندهای شهری قابل بازیافت و تبدیل به کود و قابل استفاده در سطح شهر می باشند و به این علت مخلوط نمودن پسماندهای شهری و بیمارستانی تهدیدی برای بهداشت شهروندان و کارکنان بخش خدمات شهری شهرداری هاست که با این قبیل پسماندها در تماس هستند./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار