دبیرکل کتابخانه‌های عمومی گفت: در حال حاضر بیش از 2.5 میلیون ایرانی عضو کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور هستند.

منصور واعظی دیروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: تا سال 84 کمتر از 950 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی در کشور بودند که در هفت سال اخیر و تا سه ماه قبل تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی از مرز 2.5 میلیون نفر گذشت.

وی با اشاره به 2.5 برابر شدن اعضای کتابخانه‌های عمومی گفت: ما در دولت نهم و دهم بحث کتاب و کتاب‌خوانی و ارتقای شاخص‌های مربوط به آن را برای رسیدن به وضع مناسب مد نظر قرار دادیم ولی معتقدیم همچنان با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی به تاریخچه تاسیس اولین کتابخانه در ایران از سال 1285 همزمان با تاسیس دارالفنون به همت امیرکبیر اشاره کرد و افزود: در کنار این مجموعه عظیم علمی یک کتابخانه دایر شد که امروز از آن به عنوان کتابخانه ملی یاد می‌شود.

وی گفت: تا سال 84 تمام کتابخانه‌های کشور یک هزار و 600 باب بود که در هفت سال اخیر به همت دولت خدمتگزار به 2 هزار و 800 باب کتابخانه افزایش یافته است.

واعظی تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های کشور را در گذشته 14 میلیون عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این رقم با افزایش دو برابری به 30 میلیون جلد رسیده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری که "کار کتابخانه‌های عمومی 100 درصد فرهنگی است" ما را ترغیب کرد تمام سعی و تلاش خود را به کار گیریم تا یک کار 100 درصد فرهنگی انجام دهیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، کتابخانه ، های ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.