فیلم / درگیری در مقابل پارلمان اسپانیا

هزاران اسپانيايي روز سه شنبه در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت ماريانو راخوي نخست وزير کشورشان، در مقابل پارلمان اسپانيا تظاهرات کردند.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، شرکت کنندگان در اين تظاهرات تلاش کردند از موانعي که پليس در مسير حرکت آنها قرار داده بود عبور کنند. تظاهرکنندگان در راهپيمايي امروز خشم و نارضايتي خود را از تدابير رياضتي دولت نشان دادند.
بين تظاهر کنندگان و نيروهاي پليس درگيري هايي رخ داد که در نتيجه آن دست کم نه تظاهر کننده زخمي شدند. حدود شش هزار مامور پليس روز سه شنبه در اطراف پارلمان اسپانيا  براي تامين امنيت آن مستقر شده بودند.پليس شماري ازشرکت کنندگان در اين تظاهرات را نيز بازداشت کرد.
معترضان دراين تظاهرات خواستار استعفاي دولت کنوني بودند.
اين تظاهرات در حالي برگزار مي شود که دولت ماريانو راخوي نخست وزير اسپانيا قرار است روز پنجشنبه همين هفته بودجه جديدي که احتمالا با اقدامات رياضتي همراه خواهد بود به تصويب برساند. از زماني که راخوي در اسپانيا کنترل دولت را به دست گرفته است براي دومين بار است که بودجه  براي کشور تدوين مي کند.
مردم اسپانيا از اين نگران هستند که مبادا بودجه جديد نيز با طرح هاي رياضت اقتصادي همراه باشد.
با اين حال، اسپانيا براي اطمينان خاطر دادن به شرکاي اروپايي اش مبني بر اينکه تا سال دو  هزار و چهارده ، حدود شصت ميليارد يورو در هزينه هاي خود صرفه جويي  خواهد کرد، چاره اي جز اجراي طرح هاي رياضت اقتصادي در بودجه  ندارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.