هر بشکه نفت سبک آمريکا به قيمت 90 دلار و 87 سنت رسيد.

رضا پديدار کارشناس اقتصاد بين الملل در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: نفت سبک آمريکا به دليل کاهش شاخص هاي بازار سرمايه و نرخ دلار روند نزولي را در پيش گرفته به طوري که هر بشکه نفت سبک آمريکا به قيمت 90 دلار و 87 سنت داد و ستد شد.

وي با بيان اينکه نفت برنت درياي شمال در بورس لندن افزايش يافت افزود: نفت برنت درياي شمال به قيمت 110 دلار و 45 سنت و قيمت ميانگين وزني سبد اوپک بدون تغيير نسبت به ديروز در مرز 105 دلار و 88 سنت مورد خريد و فروش قرار مي گيرد.

پديدار اظهار داشت: هر بشکه نفت خام سبک ايران در بازارهاي جهاني 1.8 دلار و نفت سنگين در مرز 104 دلار خريد و فروش مي شود که نسبت به ديروز بدون تغيير قيمت بود.

عضو انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت با تاکيد بر اينکه ايران هاب انرژي در منطقه آزاد تجاري است گفت: در اين مناطق نفت، فرآورده هاي نفت و پتروشيمي  صادر مي شود يکي از اين مناطق بندر بوشهر که فاب نفتي در لاوان اگر منطقه عسلويه پايتخت انرژي ايران است، بوشهر هاب محصولات پتروشيمي،‌ لاوان، هاب فرآورده هاي نفتي هيدروکربوري است.

وي تاکيد کرد: پتروشيمي کاويان الفين يازدهم پتروشيمي که به زودي به بهره برداري مي رسد که حدود 55 ميليون تن ظرفيت دارد مي تواند طرح هاي بزرگي را براي توليد سرويس هاي جانبي در منطقه قرار گيرد، همچنين 25 طرح توليدي اگر به بهره برداري برسد در مجموع حدود 33 ميليون تن است که 25 ميليارد سرمايه گذاري هزينه مي شود که ارزش آفريني 6 ميليارد دلاري را براي کشور به همراه دارد./س
برچسب ها: قیمت ، نفت ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار