اي سبز پوشان و حافظان محیط زیست امسال در استانه سالروز ولایت امام رضا (ع) در شرایطی به استقبال روز محیط بان می رویم که یاد سایر شهدای محیط بان نه فقط بر قلب بلکه بر تارک طبیعت نیز نقش بسته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدی زاده رئیس سازمان محیط زیست کشور در نخستین جشنواره منطقه ای محیط زیست در آموزه های رضوی ظهر 5 مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به محیط بانان و گرامیداشت آنان امسال اصلی ترین و مهمترین سر لوحه کار محیط زیست است گفت: محیط بانان نماد حفاظت از طبیعت و خلاصه فعالیت سازمان محیط زیست هستند این عاشقان طبیعت نه تنها پیشقرامان و پیش تازه در حوزه فعالیت های محیطی هستند بلکه نماد معرف سازمان محیط زیست هستند.
وی افزود: امروز تمام جهانیان به این نتیجه رسیده اند که حفاظت از محیط زیست جزء وظایف آحاد مردم است گرچه  دولت بستر سازی مناسب برای اجرای فعالیت های قانونی در خصوص حفاظت از محیط زیست را فراهم می کند ولی در این میان روشنفکران و صاحب نظران و دلسوزان حوزه طبیعت بدون شک بسیار تلاش کرده اند.
محمدی زاده با بیان این که 4 سال است که ولادت امام رضا (ع)  با اعتبار ضامن آهو را به عنوان روز محیط بان در نظر گرفته ایم اظهار داشت: انتخاب این روز موجب افتخار  سازمان محیط زیست است و ما به اعتبار ضامن آهو بودن نقطه مطمئن و پایگاه عمیق تر و رساتر و جدی تر از امام رضا (ع) پیدا نکرده ایم.
وی تصریح کرد: امروز مسئله محیط زیست تنها وحوش نیست بلکه همه حوزه های طبیعت مانند آب، هوا و ... باید مورد بررسی قرار بگیرد که این امر نه تنها نیازمند دانش و احساس مسئولیت برنامه ریزی و به کارگیری امکانات است و باید از دستاوردهای بشری نیز به خوبی بهره گرفت.
محمدی زاده با اشاره به این که باید از همه ظرفیت های اجتماعی استفاده کرد خاطر نشان کرد: برای این که اطلاعات جامعه را در محیط افزایش دهیم باید فرهنگ جامعه ارتقاء یابد و همین طور باید از مشارکتهای مردمی نیز نهایت بهره را برد./ل
برچسب ها: اصلی ، قانون ، پارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار