رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور با بيان اينكه قدرت امروز ملت ايران از ثمرات دفاع مقدس است، گفت:‌ بسيجيان امروز، موجب بالا بردن قدرت بازداندگي كشور هستند كه ما را از توليد سلاح هسته‌اي بي‌نياز مي‌كند و اين برگرفته از قدرت بازدارندگي دفاع مقدس است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور، سردار غلامرضا جلالي رئيس سازمان پدافند غير عامل در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در جمع كاركنان و بسيجيان وزارت كشور گفت: برخلاف ساليان گذشته كه با هر جنگ و حتي فشار سياسي بين‌المللي قسمتي از خاك ايران به دست بيگانگان مي‌افتاد، در هشت سال دفاع مقدس يك وجب از خاك ايران در دست دشمن نماند.

وي در ادامه با بيان اينكه مقام معظم رهبري اين جنگ را به عنوان گنجي براي ملت ما برشمردند، تصريح كرد: در صورت عدم درك صحيح دستاوردهاي هشت سال دفاع مقدس موفقيت‌هاي امروز درك نخواهد شد.

جلالي با ذكر اين مسئله كه كشور ما با انقلاب، بسياري از معادلات جهاني و دروني را بر هم زد، اظهار داشت: قدرتي كه روزي ژاندارم منطقه براي آمريكا به حساب مي‌آمد به دشمن آمريكائي‌ها تبديل شد كه اين براي ابرقدرتها يك اتفاق بزرگ بود.

وي ضمن تشريح آرايش نيروهاي دشمن و همچنين ارتش و وضعيت جنگي ايران در ابتداي جنگ، تغيير اين وضعيت را ناشي از مفهوم‌سازي امام(ره) از فرهنگ جنگ و تغيير دكترين قبلي دانستند كه اين مسئله موجب تبديل جنگ به عنوان دانشگاه انسان‌سازي شد و با توليد الگوهاي جديد، انسان‌هاي عادي را تبديل به اسطوره‌هاي جنگ كرد.

جلالي همچنين موفقيت بزرگ ايران در دفاع مقدس را اتكا و انسجام ملت ايران دانست كه با رهبري بي‌نظير امام و بن مايه‌هاي اسلام ناب، بدل به الگويي بزرگ براي همه ملت‌هاي مسلمان شد و امروز اين فرهنگ بزرگ به ملت سوريه هديه مي‌شود تا ثابت نمايد كه همانطور كه ملت ايران يك‌تنه در مقابل همه ابرقدرتها ايستاد امروز شما نيز مي‌توانيد.

وي ثمره و دستاورد ديگر جنگ را قدرت بازدارندگي امروز دانست و تأكيد كرد: بسيجيان ما امروز به عنوان يك ارتش بي‌نهايت و بي‌كرانه، موجب بالا بردن قدرت بازداندگي كشور هستند كه ما را از توليد سلاح هسته‌اي بي‌نياز مي‌كند و اين برگرفته از قدرت بازدارندگي دفاع مقدس است.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل در پايان با تأكيد بر موثربودن "آري" و يا "نه" ما در دنيا، موافقت و مخالفت ما را از جمله موارد تعيين‌كننده تحولات سياسي در دنيا دانست كه مي‌تواند معاملات سياسي دنيا را بر هم زند.
انتهاي پيام/س2
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار