ما از سازمان تبليغات حوزه هنري و وزارت ارشاد خواهان انتشار محرمانه ها هستيم ،زيرا ما به استناد اساسنامه موجود با حوزه هنري صلح كرديم و اين تخلف اخير حوزه هنري سوال برانگيز است.

"سيد ضياء هاشمي" رئيس اتحاديه تهيه‌كنندگان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران درباره جلسه امروز هيئت مديره با "جواد شمقدري"؛ گفت:  4 فيلمساز بدون گذراندن مراحل قانوني براي توليد فيلم‌هاي خود از طريق حوزه هنري اقدام كردند كه اين چهار فيلم نامه از سوي شوراي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مورد بررسي قرار نگرفته بود.
وي افزود: نامه‌اي در اواخر مرداد سال 1391 توسط وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي  به خاموشي ارسال شده بود كه داراي چند بند به شرح زير است؛
 در بند اول حوزه هنري را موظف به ديدن فيلم‌هاي حاضر در جشنواره مي‌كند و در صورت تشخيص از سوي آنها خواهان اعلام به وزارت ارشاد هستند.
رئيس اتحاديه تهيه‌كنندگان اظهار داشت: در بند دوم بايد فيلم هاي غايب در جشنواره را حوزه هنري ببيند و در صورت داشتن منعي آن را به وزارت ارشاد اعلام كنند. در بند سوم سينما آزادي به دليل مشاركت با شهرداري از بنداول و دوم مستثني است و اكران فيلم‌ها را  ادامه مي‌دهد ،ولي مديريت آن با حوزه هنري خواهد بود.
وي افزود: همچنين در بند چهارم اكران آثار در سينما‌هاي حوزه هنري شهرستان ها و مراكز استان‌ها طبق روال گذشته انجام خواهد شد.
وي در خصوص پذيرش اين اساسنامه توسط "مهدي خاموشي" گفت: در تاريخ 4 شهريور سال 1391 "مهدي خاموشي" طي نامه‌اي به وزير ارشاد تمامي بند‌هاي سازمان را در خصوص اكران فيلم‌ها مي‌پذيرد.
وي اظهار داشت: در حال حاضر مديران مياني و رده پايين سازمان تبليغات با انجام ندادن تعهدات در حوزه اكران فيلم‌ها مانع از به نمايش در آمدن فيلم‌ها مي‌شوند.
هاشمي افزود: ما از سازمان تبليغات حوزه هنري و وزارت ارشاد خواهان انتشار محرمانه ها هستيم  زيرا ما به استناد اين اساسنامه با حوزه هنري صلح كرديم و اين تخلف اخير حوزه هنري سوال برانگيز است.
وي در خصوص خانه سينما عنوان كرد: انحلال خانه سينما از سوي وزير ارشاد اعلام شده پس بايد با در نظر گرفتن مكان مناسب ديگر و ايجاد شرح و ظايفي جديد يك تشكل واحدي را براي انجام كارهاي سينمايي مد نظر قرار دهند./ص
برچسب ها: هاشمی ، شمقدری ، فیلمساز ، حوزه ، هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار