مسئول برگزاری مسابقات هندبال گفت: ارتباط با کشورهای صاحب سبک در هندبال می تواند به رشد و شکوفایی و پیشرفت این ورزش کمک کند.

علی حیات پور در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود:  برای اینکه بتوانیم در هندبال شکوفا شویم و پیشرفت کنیم باید با کشورهای مطرح وصاحب سبک این ورزش ارتباط نزدیک برقرارکنیم.

وی تصریح کرد: مجارستان، دانمارک، آلمان و فرانسه از تیم های مطرح و خوب اروپاهستندو می توانیم باآنها ارتباط داشته باشیم.

حیات پور در ادامه گفت: نیاز به نیروی فعال انسانی، به روز و علمی شدن هندبال کشور، داشتن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری وتعامل تنگا تنگ بین تیمها و آموزش و پرورش وازهمه مهمتر داشتن اعتبارات  و هزینه کافی از دیگرمواردی است که می تواندبه مقوله رشدو توسعه و پیشرفت کمک کند.

وی اضافه کرد:‌ خوشبختانه طی سالهای اخیر مربیانی(حبیبی و طاهری) داشته ایم که به خارج رفته اندو دوره برون مرزی دیده اندوهم اکنون جزء مدرسان بین المللی هستند.

حیات پور گفت: استفاده از مربیان خارجی طراز اول دنیا نیزمی تواند تأثیرات مثبت در هندبال کشورمان داشته باشدوآنهادرکنارمربیان ایران می توانندداشته ها و تجربیات خود رابه بازیکنان انتقال دهند.

وی اضافه کرد:‌ایجاد مدارس هندبال نیزبرای آموزشهای پایه نیاز است.

حیات پور گفت: دربرخی استانها مدارس هندبال وجود دراد و فعالیت نیزمی شودو در فکر این هستیمکه یک دوره مسابقاتی برای آنها برگزار کنیم.

وی در خصوص برگزاری مسابقات لیگ دسته یک در کشور گفت: اگرمشکل خاصی پیش نیاید این رقابتهارا آغازمی کنیم.

حیات پور عنوان کرد: این دومین سال است که می خواهیم رقابتهای دسته یک را برگزار کنیم.

وی اشاره کرد: لیگ های دو و سه نیز در آبان ماه انجام خواهد شد و بصورت متمرکز است و 20 تا 25 تیم در هر گروه به رقابت می پردازند.
 
حیات پور گفت: را دو سال پیش مسابقات هندبال بصورت لیگ برتر زیر گروه و دسته 3 بود که با مشکلاتی همراه سد برای همین ما از اعضاء هیئت رئیسه فدراسیون خواستیم که این رقابتها را به صورت دسته یک دو سه  برگزار کنند که آنها نیز موافقت کردند.

وی اشاره کرد خوشبختانه در لیگ های 2 و3 مشکل خاصی از نظر مالی احساس نمی شود و تیم های حاضر در این لیگها طی چند روز و در یک جای متمرکز به دیدار هم می روند و هزینه آنچنانی نیز ندارند ولی در لیگ یک مقداری این مشکل احساس می شود و به خاطر اینکه چند بازی باید صورت بگیرد تا تیم مورد نظر به لیگ برتر صعود کند در نتیجه هزینه بر می شود.

حیات پور اضافه کرد: رقابتهای لیگ برتر هندبال کشورمان حرفه ای نیست، برای این کار باید تیم های حاضر در این رقابتها سالن اختصاصی داشته با شند و در سالنهای چند منظوره تمرین نکنند، تیم ها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم نکنند و اعتبارات کافی دراختیار داشته باشند و اسپانسرهای قوی از آنها حمایت کنند و مهمتر اینکه زیر ساختها و ابزارهای این کار را باید در دست داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: برای حرفه ای شدن تیم های هندبال کسی از فدراسیون آسیا نمی آید که بر این مسئله نظارت کند و مثل فوتبال یا سایر رشته از مکان و امکانات تیم ها دیدن کند فقط هر از گاهی دستور العمل و یا بخشنامه ای در سال می کنند که چگونه بازیکن خارجی تیم ها بگیرند و یا مسابقات آسیایی را چگونه برگزار کنند.

حیات پور تاکید کرد: هم اکنون اصفهانی قطب هندبال ایران است و در این بین تیم های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، تهران، لرستان از تیم های خوب هستند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار