حضور در كارگاه آموزشي و توليدي استانيفسكي لهستان با توجه به يادگيري متدهاي اين مركز و هدايت شدن از سوي اين كارگردان تجربه بسيار خوب و بي بديلي بود.

جواد نمكي بازيگر و كارگردان تئاتر درباره تجربه اخير خود در يكي از كارگاههاي آموزشي كشور لهستان به كارگرداني استانيفسكي به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: يك كارگاههاي آموزشي حرفه اي و توليدي در كشور لهستان، و در اواخر ماه آگوست در مركز تئاتر گارد ژنيتزه برگزار شد كه در آن شركت داشتم.

وي افزود: اين مركز از بازيگران تئاتر سراسر دنيا براي اين  كارگاههاي آموزشي با فرستادن رزومه دعوت به عمل مي آورد كه خوشبختانه من پذيرفته شدم.

نمكي تصريح كرد: اين كارگاه به مت سه هفته به طول انجاميد و در كل 15 نفر ميهمان داشت.
وي با اشاره به اين كه 2 تن ديگر از شركت كنندگان اين كارگاه آموزشي نيز ايراني بودند بيان كرد: اين كارگاه آموزشي از ساعت 9 و سي دقيقه صبح تا 1 شب فعاليت داشت و در آن ما با مجموعه متدهاي تئاتر گارد ژنيتزه و استانيفسكي آشنا شديم همچنين براي آشنايي بيشتر تمرينات پشت سر هم بدني و موسيقي داشتيم.

اين بازيگر اظهار  كرد: در اين كارگاه بر روي متن ، افيژني در "تادريس" اثر اورپيد تمركز داشتيم و به نوعي روي آن كار مي‌كرديم.

وي ادامه داد: مجموعه تمرينات و اجراهاي ما در اين  كارگاههاي آموزشي ضبط شد و به نظرم تجربه بسيار بديلي بود.

نمكي اظهار كرد: اگر شرايط هماهنگ شود شايد به عنوان يكي از اعضاي اين گروه و مركز از بهار 2013 همكاري كنم.

وي گفت: اين گونه  كارگاههاي آموزشي فضاي بسيار خوبي را ايجاد مي‌كند و كاش بتوان آن را به اشتراك گذاشت و يا از طريق خروجي اين  كارگاههاي آموزشي  با متدهاي روز دنيا آشنا شد كه به نظرم اتفاق بسيار تاثيرگذاري خواهد بود و نتيجه مثبتي خواهد داد.

شايان ذكر است جواد نمكي هم اكنون در پروژه نمايش "ددالوس و ايكاروس" به كارگرداني همايون غني زاده حضور دارد كه به زودي در تالار حافظ به روي صحنه مي‌رود.

برچسب ها: لهستان ، کارگاه ، متد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار