فرمانده انتظامی خوزستان گفت: خوزستان در رتبه‌بندی شش ماهه نخست امسال در حوزه کشف جرائم جزو چهار استان نخست کشور شناخته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛سردار محمدرضا اسحاقی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح برنامه‌های هفته ناجا در استان اظهار داشت: از امسال همه کلانتری‌های استان در طرح مدیریت کنترل کیفیت، ایزو دریافت خواهند کرد.

وی شعار هفته ناجا را «سرمایه اجتماعی، اقتدار ما» عنوان کرد و گفت: هشتم تا 14 مهرماه همزمان با سراسر کشور هفته ناجا همراه با برنامه‌های متنوع در استان برگزار می‌شود.

اسحاقی با بیان اینکه سهیم بودن همه اقشار اجتماع در تولید و حفظ امنیت نیز یکی از اهداف ناجاست، اضافه کرد:‌ سرمایه اجتماعی بر سه رکن ارتباط، اعتماد و مشارکت استوار است، در ارتباط با لایه‌های مختلف اجتماعی باید اعتماد محقق شود و در ادامه نیز لازم است مشارکت شکل بگیرد.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان بیان کرد: در خوزستان مجموع مجرمینی که محکوم شده‌اند، کسانی که در معرض اتهام هستند و آن‌هایی که هنوز شناسایی نشده‌اند، حدود یک درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد، بنابراین بیش از 99 درصد افراد جامعه کسانی هستند که به مفاهیم تأثیرگذار در رشد اجتماع درحوزه‌های مختلف مشروعیت می‌بخشند.

اسحاقی با بیان این که در دو سال گذشته 2  هزار نفر به جمعیت کیفری استان اضافه شده است، افزود: کمبود زندان یکی از مشکلات موجود در سراسر کشور است.

وی گفت: در واقع هدف از زندان تأکید بر ارشاد افراد است ولی گروهی هستند که به هیچ عنوان اصلاح‌پذیر نیستند، در این زمینه، با یک برنامه‌ریزی مناسب تقریباً بخش قابل‌توجهی از مجرمینی که دارای سابقه تکرار جرم بودند در بازداشت‌های طولانی مدت نگه‌داری می‌شوند و این امر تنها با هدف تأمین امنیت و آسایش مردم انجام می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان ضمن تشریح برنامه هفته ناجا در استان،‌ گفت: ‌روز نخست هفته ناجا، 8 مهرماه با عنوان «پلیس، قانون، اقتدار و انضباط» نام‌گذاری شده است که در این روز صبحگاه مشترک واحدهای انتظامی و نظامی برگزار خواهد شد.

وی افزود:‌ همچنین 9 مهرماه به عنوان «پلیس، اعتماد عمومی و مشارکت اجتماعی»، 10 مهرماه با عنوان «پلیس، دانش، فناوی»، 11 مهرماه «پلیس، کارآمدی و پاسخگویی»، 12 مهرماه « پلیس، رسانه و پیشگیری اجتماعی»، 13 مهرماه «پلیس و ولایت مداری و فداکاری» و 14 مهرماه با عنوان «پلیس، جامعه و پاسداری از ارزش‌ها» نام‌گذاری شده‌اند.

اسحاقی بیان کرد: جامعه هدف آموزش‌های همگانی نیروی انتظامی شامل بخش‌های مختلفی از جمله دانش‌آموزی و دانشجویی است که عموماً برنامه‌های آموزشی ناجا برای این قشر همزمان با آغاز فصل تحصیلی اجرا می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان ادامه داد:‌ در هفته ناجا فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی در مدارس، مساجد و سایر اماکن حضور پیدا می‌کنند.

وی از حضور نیروهای خوزستانی در همایش 110 هزار نفری دفاع شخصی کشوری خبر داد و اظهار داشت:‌ اجرای عملیات ارضی یگان ویژه در نقاطی مانند پارک‌های سطح شهر یکی دیگر از برنامه‌های هفته ناجا در خوزستان است.

اسحاقی برگزاری همایش همیاران پلیس و فرهنگ‌یاران ترافیک، برگزاری نشستی با طوایف و قبائل حاشیه مرزها، برپایی نمایشگاه‌های مختلف دانش آموزی در مدارس، تجلیل از نخبگان، خانواده‌های پرسنل و فرزندان شهدا و ایثارگران را از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی در هفته ناجا عنوان کرد.

فرمانده انتظامی خوزستان مردم را پایه اصلی برنامه‌های پلیس دانست و گفت: هیچ برنامه‌ای در مجموعه پلیس اجرا نمی‌شود مگر این‌که منشاء آن باورهای دینی، آداب و سنن صحیح و مثبت اجتماعی و بررسی‌ها و تحقیقات علمی باشد. در حقیقت پایه اصلی برنامه‌های پلیس مردم‌ هستند./س
برچسب ها: خوزستان ، کشف ، جرائم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.