کنفرانس علمی ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران با موضوع زانو، اطفال و ارتوپدی جنرال، امروز در محل این انجمن برگزار شد.

حمیدرضا اصلانی، دبیر کنفرانس ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: کنفرانس های ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران، معمولاً در اولین پنج شنبه هر ماه در انجمن برگزار می شود و در آن به مهمترین مباحث و موضوعات مبتلا به حوزه ارتوپدی پرداخته می شود.

وی گفت: کنفرانس علمی ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران در مهرماه، با موضوع زانو، اطفال و ارتوپدی جنرال برگزار شد و مهمترین مباحث ، تکنیک ها و روش های تشخیص و درمانی در موضوعات فوق مورد بحث و بررسی و تبادل نظر متخصصان مربوطه قرار گرفت.

وی یادآور شد: اپیدمیولوژی ، اصول درمان شکستگی های بسته در شکستگی دست کودکان، شکستگی متاکارپ در کودکان، شکستگی شست اسکی بازان در کودکان، شکستگی مالت، شکستگی های خاص در بچه ها، درمان شکستگی های فالنکس در بچه ها و همچنین پانل شکستگی دست در کودکان از مباحث مهم ارتوپدی اطفال بود.

اصلانی گفت: پانل برخورد با کف صاف بچه ها و ضایعات چرخشی اندام تحتانی در کودکان و معرفی بیمار، از دیگر مباحث مطرح شده در کنفرانس علمی ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با وزارت بهداشت صورت گرفته است کنفرانس های ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی دارای امتیاز بازآموزی خواهد بود و کنفرانس این ماه نیز دارای 5 امتیاز برای افراد شرکت کننده است.

وي تصریح کرد: در کشورمان آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به انحراف زانو در دست نیست و آمارهایی که ارائه می شود براساس انجام مطالعات در یک منطقه مشخص و در یک برهه زمانی معلوم است.

این فوق تخصص آرتروسکوپی و جراحی شانه ، زانو و دست تاکید کرد: انحرافات زانو به طور معمول به دو شکل پای پرانتزی و پای ضربدری دیده می شود که این دو نقص برعکس هم هستند.

اصلانی گفت: هر دو نوع انحراف زانو در بین افراد جامعه دیده می شود که نوع پای پرانتزی به مراتب شیوع بیشتری دارد.

*انحراف زانو مشکلی شایع در بین افراد جامعه است
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مشکلات ارتوپدی در جامعه بسیار شایع است و این مشکلات عوارض و مشکلات دیگری را به همراه دارند.

اصلانی افزود: یکی از مشکلات ارتوپدی شایع در بین افراد جامعه انحرافات مربوط به زانو است که به اشکال گوناگون وجود دارد.

وی با بیان اینکه آمارهای مربوط به انحراف زانو در مناطق مختلف جهان بسیار خود ساق پا است که در بیشتر موارد موجب پرانتزی شدن پا می شود.

اصلانی خاطرنشان کرد: انحرافات مربوط به زانو درمان قطعی دارند و در کنفرانس علمی ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران، روش های نوین مطرح شده و تکنیک های اثربخش در این زمینه، مورد بررسی قرار گرفتند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار