دبیر فدراسیون کاراته ایران گفت: توجه فدراسیون جهانی کاراته به حجاب بانوان باعث امیدواری ما شد تا در دوره های آینده مسابقه های جهانی، شاهد حضور بانوان ایران باشیم


به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ ˈمحسن آشوریˈ  اظهار داشت: این امر نوید می دهد تا بتوانیم از سال های آینده بانوان کاراته ایران را در تاتامی مسابقه های جهانی کاراته ببینیم.

وی افزود: در کنگره فدراسیون جهانی کاراته که همزمان با مسابقات قهرمانی جهان در شهر پاریس برگزار می شود، در این خصوص بحث مفصلی خواهیم داشت.

آشوری اظهار داشت: در این کنگره، محمدصادق فرجی به عنوان رییس فدراسیون کاراته ایران حضور خواهد داشت و مباحث مختلفی که یکی از آنها حضور بانوان محجبه است را مطرح می کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون بین المللی کاراته خواستار تغییراتی در پوشش بانوان کاراته ایران شده است، گفت: گمان نمی برم تغییر چندانی ایجاد شود، چرا که بانوان ایران در قهرمانی آسیا و لیگ جهانی بدون مشکلی حضور داشته اند و چنانچه اعضای هیات رییسه فدراسیون بین المللی کاراته این لباس را تایید کنند، دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: اکثر کشورهای مسلمان به دنبال استفاده از حجاب هستند اما زمانی که با حضور آنان مخالفت شد، بدون استفاده از روسری در تاتامی حاضر شدند و ایران تنها کشوری است که با تمام توان به دنبال نهایی کردن استفاده از پوشش اسلامی است.

دبیر فدراسیون کاراته گفت: در مسابقه های کاراته قهرمانی آسیا برخی از کشورهای آسیایی از ما چند دست لباس اسلامی گرفته و با استفاده از آنها مسابقه دادند و امیدوارم که این پوشش ها در فدراسیون بین المللی کاراته نیز تایید شود.

آشوری در مورد استفاده از مربیان تیم های ملی در مسابقه های جهانی از لباس فرم نیز گفت: پیکارهای جهانی فرانسه تحت نظر ناظران کمیته بین المللی المپیک برگزار می شود و با توجه به اینکه کاراته برای المپیکی شدن تحت نظر است، مربیان باید در مبارزات نهایی از کت و شلوار استفاده کنند.

وی در مورد شرایط تیم کاراته مردان ایران گفت: مرحله ششم اردوهای آماده سازی تیم مردان، روز گذشته در شهر قم به پایان رسید و کاراته کاها از روز شنبه هفته آینده در شاهین شهر اصفهان، اردوی هفتم خود را آغاز می کنند.

آشوری در خصوص ترکیب تیم ملی کاراته ایران برای حضور در مسابقه های کاراته قهرمانی جهان در فرانسه که آبان ماه برگزار می شود، اظهار داشت: ترکیب تیم ملی تا حدود زیادی مشخص است و کادر فنی بزودی آن را اعلام می کند./آق
برچسب ها: آشوری ، کاراته ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار