رئيس اتحاديه ملي روزنامه نگاران تونس حمله عناصر مسلح به خبرنگاران شبكه هاي العالم و پرس تي وي در سوريه را تقبيح و حمله به خبرنگاران را تعرض به آزادي بيان عنوان كرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، "نجيبة الحمروني" امروز پنجشنبه درمصاحبه با شبكه خبري العالم ، حمله ديروز (چهارشنبه ) عناصر مسلح به خبرنگاران شبكه پرس تي وي و العالم در سوريه را كه به شهادت مايا ناصر خبرنگار پرس تي وي و زخمي شدن حسين مرتضي رئيس دفتر شبكه العالم در دمشق منجر شد ، محكوم كرد.

وي ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت خبرنگار پرس تي وي در دمشق و آرزوي شفاي عاجل براي حسين مرتضي خبرنگار شبكه العالم و ديگر زخمي هاي انفجارهاي تروريستي ديروز، به شدت از اين حادثه ابراز تاسف كرد.

الحمروني هرگونه حمله به روزنامه نگاران درهر منطقه از جهان را به منزله تعرض به همه روزنامه نگاران دانست و گفت: اين حملات به معناي هدف قرار دادن آزادي بيان و آزادي رسانه و با هدف مانع تراشي براي فعاليت خبرنگاران است.

وي اظهار داشت: فعاليت روزنامه نگاران و خبرنگاران در مناطق مختلف جهان درچارچوب عمل به وظايف حرفه اي آنان و پوشش اخبار و رويدادها درعرصه هاي مختلف است.

درحمله تروريستي ديروز عناصر مسلح در دمشق پايتخت سوريه ، مايا ناصر خبرنگار شبكه پرس تي وي به شهادت رسيد و حسين مرتضي رئيس دفتر شبكه خبري العالم در دمشق نيز زخمي شد.

اين دو خبرنگار درحال پوشش انفجارهايي بودند كه نزديك مركز ستاد ارتش سوريه در ميدان اموي ها در دمشق روي داد.
برچسب ها: خبرنگاران ، حمله ، آزادی ، بیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار