شبکه سی ان ان آمریکا از افزایش نگرانی ها در غرب از سقوط اقتصاد اسپانیا و ایتالیا خبر داد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان ، اسپانیا نیز همانند شماری از دیگر کشورهای اروپایی با مشکلات اقتصادی و مالی مواجه شده است. اسپانیا برای اقتصاد منطقه یورو بسیار حائز اهمیت است زیرا اسپانیا به تنهایی یازده درصد تولید ناخالص داخلی در منطقه یورو را به خود اختصاص داده است.

حجم فعالیت اقتصادی اسپانیا به تنهایی بیش از مجموع اقتصاد پرتغال و ایرلند و یونان است. همین مسئله باعث متمرکز شدن توجه محافل اقتصادی وسیاسی در اتحادیه اروپا به آینده اقتصاد اسپانیا شده است ، زیرا اگر مشکلی برای اقتصاد اسپانیا پیش آید ، احتمال دارد ایتالیا نیز در مسیر سرازیری سقوط اقتصادی حرکت کند.

دولت اسپانیا با اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی در تلاش است بخشی از مشکلات مالی و کسری بودجه اش را حل کند. یکی از این اقدامات کاهش چهارده میلیارد یورویی از بودجه سال دو هزار و سیزده اسپانیا است. با این اقدام، سیاست ریاضت اقتصادی دولت اسپانیا شدت بیشتری پیدا می کند.

بی تردید این اقدامات و سیاستهای ریاضت اقتصادی، شرایط را برای زندگی مردم معمولی در اسپانیا دشوارتر می کند.برپایی تظاهرات گسترده مردم اسپانیا گویای این خشم مردمی است. مردم اسپانیا می گویند کاهش بودجه دولت در بخشهای عمومی و خدماتی بیش از همه به طبقات آسیب پذیر و پایین جامعه آسیب می رساند. مردم اسپانیا تاکید دارند که دولت باید برای حل مشکلات خود به اخذ مالیات بیشتر از طبقات ثروتمند مبادرت کند و نه اینکه فشار را بر طبقات پایین جامعه وارد بیاورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار