عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علم بدون ایمان بزرگترین عامل سقوط و خطرناکترین پرتگاه برای انسان‌ها است



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌های سراسر کشور که در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: قبولی در دانشگاه نقطه جدایی از وابستگی‌ها و قدم نهادن در حوزه استقلال زندگی است. چرا که دوران دانش‌آموزی دوران وابستگی به خانواده و عرصه‌های مربیان بوده است.

وی افزود: امروز از حوزه تربیت فراغت یافته و در عرصه استقلال زندگی دانشجویی قدم گذاشته‌اید، باید توجه داشت سرآغاز مرد شدن و زن شدن قدم نهادن در دانشگاه بوده چرا که دانشجو به عنوان پوینده خود مسئول خود و جامعه است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: اگر قرار باشد مسئولیت‌های اجتماعی را تبیین کنیم نقطه ثقل آن بر عهده دانشجویان بوده چرا که در بسیاری از بحران‌های اجتماعی چشم امت اسلام به دانشگاه و جامعه دانشگاهی است. اگر در جامعه دچار بحران‌های اجتماعی شویم مردم در ابتدا نگاه می‌کنند دانشجویان چگونه حرکت می‌کنند. لذا دانشجویان پیشاهنگ قدم نهادن در این راه هستند.

وی تصریح کرد: حرکت‌های جامعه دانشجویی همواره مورد توجه جامعه بوده چرا که حرکت‌های دفاعی آنها می‌تواند قدرت‌های الحاقی استکبار جهانی را به کلی نابود کرده و آنها را به پرتگاه و قهقرا هدایت کند و در واقع این رسالتی بوده که بر عهده همه دانشجویان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: باید توجه داشت در مسیر علم باید همواره به ایمان نیز توجه کرد و باید توسعه و گسترش علم توامان با گسترش قدرت ایمان نیز باشد. کسانی که امروز در مسیر علم قرار می‌گیرند باید اهل ایمان بوده و در مسیر تکامل مراتب علمی دینی‌ خود را نیز پیشاپیش آن توسعه و گسترش دهند.

آیت‌الله علم الهدی تاکید کرد: باید توجه داشت که علم بدون ایمان بزرگترین عامل سقوط و خطرناکترین پرتگاه برای انسان‌هاست. دانشمندی که ایمان نداشته باشد نه تنها خود را به سمت پرتگاه هدایت کرده بلکه سبب سقوط جامعه نیز می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنانش با اشاره به عملکرد وزیر علوم در حوزه آموزش عالی کشور خاطرنشان کرد: امروز شخصیت اسلام خواهانه و بزرگوارانه وزیر علوم باعث شده که در دانشگاه‌ها آموزش علم توام با ایمان قرار گیرد و همچنین با همت وی در حوزه آموزش عالی شاهد پیشرفت‌هایی هستیم.


برچسب ها: علم ، بدون ، ایمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.