استاد حوزه و دانشگاه گفت: ازدواج‌های آگاهانه و به هنگام می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد و به رشد وتعالی جامعه یاری رساند.



مهدی عدالتیان در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: خانواده‌ها بايد با آگاهی کامل درازدواج آنان تلاش کنند تا از ارتباط عاطفی نادرست جلوگیری شود.

وی، ادامه داد: دختران باید هویت خود را شناسایی کرده تا بتوانند اقدامات فرهنگی مفیدی در جامعه انجام دهند.

وی، خاطرنشان‌کرد: با ارزش بخشیدن به هویت دختران می‌توان آن‌ها را برای ورود به خانواده جدید یاری نمود.

عدالتیان با بیان این‌که حضرت فاطمه معصومه(س) ازلحاظ علم ودانش نیز سرآمد بودند بیان‌داشت: آن حضرت درحالی که دخترنوجوانی بودند درغیاب پدربزرگوارشان امام موسی‌کاظم(ع) پاسخگوی سؤالات فقهی بسیار دشوار بوده وهمگان را به حیرت واداشته‌اند.

وی برگزاری این‌ گونه جشن‌ها را مايه آسایش و آرامش درمیان دوستداران وشیعیان اهل‌بیت(ع) دانست و تأکیدکرد: بنا به فرموده رسول اکرم(ص)، اهل‌بيت(ع) کشتی نجات هستند وحضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) مایه امنیت و آرامش ونعمتی برای مردم ولایتمدار ایران اسلامی و جوامع اسلامی هستند.

عدالتیان اظهارداشت: حفظ شأن واحترام زن و مرد درخانواده موجب افزایش احترام فرزندان به آن‌ها می‌شود.

وی بیان‌داشت: والدین باید مراقب تأثیر فرهنگ مبتذل غربی برروی فرزندان خود باشند.

استادحوزه و دانشگاه نسبت به تغییر جایگاه زن ومرد درخانواده‌ها هشدار داد وگفت: فرهنگ غربی به دنبال تغییردادن جایگاه زن ومرد در خانواده است اما باید هوشیار باشیم که این دو رکن اصلی خانواده درجایگاه و نقش واقعی خود باشند.


برچسب ها: اجتماعی ، جامعه ، هویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.