خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاكيد بر ضرورت توجه به شکر نعمات خداوند، گفت: شکر نعمت‌های خداوند رهايي انسان از ذلت‌ها را در پي دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه  امروز، گفت: سالروز ولادت دهمین شخصیت عصمت عالم اسلام و هشتمین امام شیعیان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) را به همه انسان‌های حق‌دوست و خداپرست و همچنین به امت اسلام و ملت بزرگ ايران و رهبر معظم انقلاب  تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: عده‌اي از مورخین نوشته‌اند که امام رضا (ع) در شب جمعه یازدهم ذی‌القعده در دامن مادر بزرگوارشان "تكتم" طلوع فرمودند و حضرت موسی‌بن‌جعفر بعد از ولادت ایشان لفظ "طاهره "را به مادر ایشان اعطا کردند.

امامي كاشاني با بيان اينكه امام رضا(ع) راهنماي بزرگي براي انسان‌ها بوده و هست، اظهار داشت: در زمان زندگی ایشان دو نفر از پیروان شیعه به محضر ایشان آمدند و  خواستند تا حضرت برای تغييردر وضعیت زندگي و حيات مادي و معنوي آنها دعا کنند.

وي با اشاره به پاسخ  حضرت امام رضا (ع) خطاب به این دو نفر، گفت: در پاسخ حضرت دو نكته حائز اهميت است كه نکته اول، تأکید ایشان بر شکر نعمات خداوند بوده چراکه اگر ناشكري و کفران نعمت اتفاق افتد  عذاب خداوند گرفتار انسانها خواهد شد.

امامي كاشاني ادامه داد: انسان بايد به نعمات خداوند توجه كند و از رحمت الهي غافل نشود و شكرگذار عطا كننده اصلي، يعني خداوند باشد.

وي در ادامه تصريح كرد: اگر بنده‌اي نعمات خدا را شكر‌گذار باشد و به وجود خداوند در تمام نعمات ايمان داشته باشد، امکان ندارد که به ذلت بیفتد كه این مسئله نيز سوی ائمه مورد تأکید قرار گرفته است.

خطيب نمازجمعه امروز تهران در ادامه با اشاره مجدد به پاسخ حضرت امام رضا (ع) به آن دو نفر افزود: حضرت در پاسخ به آن دو نفر فرمودند اگر من برای شما دعا کنم و وضع شما دگرگون شود امکان دارد که شما از خداوند و از ما اهل بيت  دور بیفتید، چراکه شما شیعه و پیرو ما هستید.

امامي كاشاني ادامه داد: زمانی که ایشان این پاسخ را بيان كردند  این دو نفر به دست و پای حضرت امام رضا (ع) افتادند و گفتند که ما پیروی از شما و اهل بيت را به هر نعمتی ترجیح می‌دهیم و حضرت امام رضا (ع)  براي آنها نظامی از آفرینش را بیان کردند  وآن مهم اين بود  که همه چیز در دنیا از ناحیه خداست و ما باید همه این نعمات را از جانب خداوند بدانیم.

انتهاي پيام/

 

برچسب ها: انسان ، نعمات ، ایمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار