سنگ تمام بی‌بی‌سی، اثر انگشت دختران بر روی کارت دانشجویی آن ها بهتر از الصاق عکس، يو اس تودي: بلوف نيست پاسخ ايران به تهديدها ويرانگر خواهد بود، نگراني آسوشيتدپرس از محبوبيت آيت الله خامنه اي در عراق، خاتمی فرافکنی می‌کند، روایتی جالب از برنامه‌ریزی بسیجیان برای تنبیه بنی‌صدر، اعلام نبود منبع مالي براي انجام برخي مصوبات استاني دولت و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های شنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز شنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

چرا آمريكا درباره همكاري سازمان منافقين با اسرائيل تحقيق نكرد؟!

يك تحليلگر سابق سيا حذف نام سازمان منافقين از فهرست گروه هاي تروريستي آمريكا را بي عقلي توصيف كرد. پل پيلار مي گويد تاريخ سراسر خشونت و جنايت اين سازمان را نمي توان پاك كرد.

پيلار در تحليلي كه از سوي نشريه نشنال اينترست منتشر شده، اقدام وزارت خارجه آمريكا در اين زمينه را بي عقلي خوانده و تاكيد مي كند: بنابر برخي گزارش ها شخصيت هاي دموكرات و جمهوري خواه حق الزحمه هاي پنج رقمي دريافت كردند كه در دفاع از حذف سازمان از ليست سخنراني كنند. بسياري از اعضاي كنگره و ديگران، حتي اگر خود را از اين طريق نفروختند، ساده انگارانه باور كردند كه هر چيزي و يا هركسي كه با رژيم ايران مخالفت كند بايستي لايق حمايت باشد.

وي معتقد است: از حذف نام سازمان مذكور از فهرست گروه هاي تروريستي چيزي گير آمريكا نخواهد آمد. سازمان مجاهدين [منافقين] گروه قابل اعتنايي براي تغيير رژيم نيست چرا كه فاقد كمترين حمايت مردمي است اما در مقابل حكومت ايران اين را نشانه اي ديگر از قصد آمريكا براي خصومت و خرابكاري تلقي مي كند.

پيلار كه قريب 30 سال با سازمان سيا همكاري داشته اضافه مي كند: بايد به خاطر داشته باشيم كه حذف از ليست چيزي را در مورد ماهيت مجاهدين خلق تغيير نمي دهد. اين سازمان هنوز يك فرقه است كه حمايت مردمي نزديك به صفري در ايران دارد. هنوز يك تاريخ دردآور خشونت آميزي دارد. شايد براي وزارت خارجه مناسب مي بود كه بطور علني به گزارش هاي ارجاع شده به مقامات آمريكايي مبني بر دخالت آنها و همكاري با اسرائيل در ترورهاي دانشمندهاي هسته اي ايران نيز بپردازد. ولي چنين كاري مطمئنا نيازمند اقدام سياسي مشكلي بود، يعني پرداختن علني به تروريسم اسرائيل.

اين تحليلگر آمريكايي اقدام واشنگتن را نااميدكننده توصيف كرد و اين تلقي كه هركس دشمن ايران باشد، پس دوست آمريكاست را ساده انگاره خواند.

يو اس تودي: بلوف نيست پاسخ ايران به تهديدها ويرانگر خواهد بود

«به اعتقاد كارشناسان آمريكايي تهديدهاي ايران بلوف نيست و اين كشور مي تواند ضدحمله هاي ويرانگري را عليه هر مهاجمي ترتيب دهد.»

روزنامه يو اس تودي در گزارش خود خاطرنشان كرد: ايران مي گويد هر حمله اي را تلاقي مي كند. اين صرفاً يك ادعا نيست بلكه ايران مي تواند ضدحمله هاي ويرانگري را به انجام رساند. موشك هاي ايران مي تواند دفاع موشكي آمريكا را در خليج فارس از پا درآورد. قايق هاي تندرو نيز مي توانند با هجوم همه جانبه، ناوهاي جنگي آمريكا را غرق كنند. همچنين زيردريايي هاي غيرقابل رهگيري ايران اژدرهايي را حمل مي كنند كه اژدرهاي ناوگان آمريكا با آنها هماوردي نمي كند.

اين روزنامه با اشاره به تهديدهاي فرماندهان نظامي ايران نوشت: طراحان نظامي آمريكا نگران برخي تسليحات راهبردي ايران هستند از جمله موشك هايي كه مي تواند رزم ناوهاي آمريكا و پايگاه پنجم آنها در بحرين را آماج حمله قرار دهد. كشتي ها و پايگاه هاي نظامي آمريكايي از پدافند ضد موشكي برخوردارند اما در صورت شليك تعداد زياد همزمان قادر به دفاع نمي باشند. همچنين اژدرهاي فوق سريع «حوت» كه به وسيله موشك هدايت مي شوند قابليت شليك از زيردريايي را دارند و سرعت آن ها 200 متر بر ثانيه است كه از اژدرهاي موجود در زرادخانه آمريكا سريع تر است. به گفته هارمر فرمانده سابق نيروي دريايي آمريكا هرچند شانس برخورد يك اژدر متعارف به كشتي بسيار اندك است اما در مورد اژدرهاي هدايت شونده به وسيله راكت ديگر نمي توان چنين چيزي گفت.

يو اس تودي مي افزايد: دست كم 20 فروند از زيردريايي هاي كوچك كه رهگيري آن ها دشوار است و در صورت بي حركت بودن در بستر دريا به آساني مي توانند پنهان شوند قادرند كشتي هاي عبوري آمريكا را مورد حمله قرار داده و حتي غرق كنند. نيروي دريايي آمريكا از ماهواره ها و ابزارهاي ديگر براي كنترل و نابودي آن ها استفاده مي كند اما اين زيردريايي ها به علت كوچك بودن قادرند هفته ها مخفي بمانند.

از سوي ديگر ايران صدها قايق تندرو مجهز به موشك دارد كه با مواد منفجره پر شده اند و مي توانند هنگام عبور يك ناو هواپيمابر از تنگه هرمز به آن هجوم ببرند.

يو اس تودي در پايان تأكيد كرد ايران قادر است عمليات نظامي خود را در سراسر جهان گسترش داده و به اهداف نظامي آمريكا حمله ور شود.

آقاي نتانياهو! ايران خيلي جيزه!

نتانياهو با آتش بازي مي كند و اگر بخواهد با ايران درگير شود نه تنها انگشتان بلكه تمام هيكلش خواهد سوخت. جنگ با ايران شوخي نيست.

روزنامه القدس العربي كه در لندن منتشر مي شود، با انتشار تحليل فوق نوشت: نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل سعي كرد درس اخلاق و عدالت و حقوق بشر بدهد اما كسي براي او دست نزد و علاقه اي به نقاشي اي كه او درباره برنامه هسته اي ايران با خود آورده بود و خطوط قرمزي كه روي آن ترسيم مي كرد، نشان نداد.

اين يادداشت به عامل واقعي تهديد در منطقه اشاره كرده و نوشته است: لازم نيست نتانياهو يا ديگران درباره خطر ايران و برنامه هسته اي آن سخن بگويند زيرا خطر واقعي براي منطقه كلاهك هاي اتمي اسرائيل است كه به سوي اعراب نشانه رفته است. خطر واقعي و اصلي، تروريسم اسرائيل از 64 سال پيش تاكنون است كه با استفاده از انواع جنگ افزارهاي شيميايي و نامتعارف كودكان غزه را هدف گرفت.

به گزارش العالم، سردبير القدس العربي خاطرنشان مي كند: تهديدهاي اسرائيل، ايران را نمي ترساند و هرگونه تجاوزگري اين رژيم با پاسخ كوبنده تهران مواجه خواهد شد. اين همان حق مشروعي است كه در همه اديان و قوانين مورد تأكيد قرار گرفته است.

عبدالباري عطوان در ادامه به باتلاقي كه آمريكا امروز در افغانستان در آن فرو رفته اشاره كرده و افزوده است: نبايد فراموش كنيم كه آمريكا در حمله به كشوري محاصره شده و ضعيف مانند عراق و افغانستان شكست خورد. نتانياهو درباره ايران با آتشي بازي مي كند كه نه فقط انگشتانش بلكه همه بدنش را خواهد سوزاند زيرا جنگ عليه ايران شوخي نيست.

القدس العربي تأكيد كرد: اگر قرار بر انتخاب ميان اسرائيل متجاوز و ايران مدافع از خويشتن، سرزمين و كرامتش باشد، به طور حتم همه در كنار ايران خواهند ايستاد.

همزمان نشريه آلماني فوكوس با اشاره به قدرت بازدارندگي و مرور توانايي هاي رزمي ايران تصريح كرد: غير از قدرت نظامي ايران، اسرائيل از نيروهاي متحد ايران يعني حزب الله و حماس نگران است. آنها طي سال هاي گذشته با انبوه موشك هاي ايران مجهز شده اند، موشك هايي كه به عمق اسرائيل مي رسند و هيچ آماري از تعداد آنها در جايي ثبت نشده است.

خاورميانه اين روزها شبيه ايران 1979 شده است

معاون ميت رامني نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا مي گويد خاورميانه همچون اعتراض هاي سال 1979 عليه سفارت آمريكا در تهران شده است.

پال رايان افزود: منظور من اين است كه زمانيكه تلويزيون را روشن مي كنيد حوادث سال 1979 تهران را به ياد مي آوريد. معترضان در سراسر كشورها در حال به آتش كشيدن پرچم ما در پايتخت هاي سراسر جهان از جمله مصر و ليبي هستند. آنها در حال حمله به سفارتخانه هاي ما هستند. در نوامبر 1979 نيز سفارت ما در تهران مورد حمله واقع شد.

وي اوباما را مقصر اين وضعيت معرفي كرد و گفت روش هاي اوباما در خاورميانه شكست خورده است.

همزمان روزنامه فرانسوي ليبراسيون با اشاره به اوج گيري اعتراضات ضدآمريكايي در كشورهاي نوانقلابي منطقه نوشت: محمد مرسي در آمريكا با اوباما ملاقات نمي كند و هيچ كس هم نمي گويد چرا؟ ولي پنهان كردني نيست كه اختلافات ميان دو كشور در ماه هاي اخير دامنه خود را گسترش داده است. وزير امور خارجه جديد مصر، كه در محذور قرار گرفته بود، بدون اينكه بتواند توضيح قانع كننده اي ارائه نمايد، به برنامه كاري فشرده رئيس جمهوري مصر اشاره كرده و گفته است كه آماده كردن سخنراني وي در مجمع عمومي زمان زيادي مي طلبيده است.

ليبراسيون اما در توصيف واقعيت مي نويسد: دستگاه دولتي آمريكا كمك كرد تا اخوان المسلمين قدرت را بدست گيرند ولي پس از آن متوجه شد كه موضوع آنگونه كه تصور مي كرد نيست. اين وضعيت بخصوص در تظاهرات مصري ها مقابل سفارت آمريكا در قاهره روشن تر شد، زيرا در مقابل چشم مأمورين حكومتي، تظاهركنندگان پرچم آمريكا را به زير كشيده و پاره كردند.

ليبراسيون مي نويسد: واكنش بسيار دير دولت محمد مرسي به اين بي حرمتي و نحوه ابراز مخالفت با آن چنان بود كه اوباما در يك واكنش به اين بي احترامي گفت: «مصر در حال حاضر نه متحد ماست و نه دشمن ما». روابط ميان قاهره و واشنگتن از آن هنگام همچنان در سردي بسر مي برد؛ به اين ترتيب مي توان فهميد كه چرا مرسي به ديدار باراك اوباما نمي رود.

يادآور مي شود دولت آمريكا پس از غافلگيري در مقابل انقلاب ملت هاي منطقه تلاش كرده بود خود را هماهنگ با تحولات جديد نشان داده و چنين القا كند كه تحولات جاري با مديريت آمريكا در حال انجام است! اما تشديد اعتراضات مردمي عليه آمريكا اين توهم پراكني را تهي از واقعيات نشان داد.

چند ماه پيش نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي گفته بود من خوشحال مي شوم كه تحولات بهار عربي مانند اتفاقات بلوك شرق و بهار پراگ باشد اما آنچه ديده مي شود ادامه زلزله انقلاب 1979 ايران در منطقه است.

اوباما در خاورميانه شكست خورد نفرت از آمريكا رو به افزايش است

براساس نظرسنجي ها، احساسات ضدآمريكايي در خاورميانه رو به افزايش است.

پايگاه اينترنتي اخبار روز وابسته به طيفي از گروهك هاي مقيم آلمان، با بيان اين مطلب گزارش داد: نظرسنجي مركز تحقيقات پيو نشان مي دهد احساسات ضدآمريكايي پاكستاني ها از 63 درصد در سال 2010 به 80 درصد در سال 2012 رسيده است. همين آمار نشان مي دهد كه 79 درصد مصري ها در سال 2012 آمريكا و سياست هايش را منفي ارزيابي مي كنند. به نظر مي رسد كه سياست هاي باراك اوباما موفق نشده است تا نگاه مردم خاورميانه را نسبت به آمريكا تغيير دهد. در واقع مي توان گفت اوباما نتوانسته شعارهاي خود در كمپين انتخاباتي سال 2008 را جامه عمل بپوشاند. برخلاف ادعاهاي اوباما نيروهاي نظامي ايالات متحده هنوز حضور گسترده و پرتعدادي در افغانستان دارند. كشته شدن گاه گاه غيرنظاميان در افغانستان و بروز اتفاقاتي نظير قرآن سوزي و ادرار كردن بر اجساد كشته شدگان توسط سربازان آمريكايي بر خشم مردم افغانستان و خاورميانه بر عليه آمريكا دامن زده است. همچنين زندان گوانتانامو كه اوباما آن را «بخش غم انگيزي از تاريخ ايالات متحده» توصيف كرده و وعده داده بود در اولين فرصت آن را تعطيل كند، همچنان داير است.

نويسنده اين گزارش معتقد است: منبع تنفر از آمريكا در جهان اسلام و خاورميانه از اين نگاه بر مي آيد كه آمريكا و متحدان غربي اش درصدد از بين بردن ارزش هاي اسلامي و جايگزيني آن با ارزش هاي غربي هستند.

اخبار روز در پايان نوشت: مواضع دولت اوباما در خصوص جنبش هاي آزادي خواهانه و انقلاب هاي خاورميانه، و مسئله فلسطين و اسرائيل، ادعاهاي دموكراسي خواهانه آمريكا را در نزد مردم خاورميانه زير سؤال برده است. مسئله اسرائيل و فلسطين نه تنها پيشرفتي نداشته بلكه با ادامه شهرك سازي دولت اسرائيل در كرانه باختري و به نتيجه نرسيدن طرح كشور مستقل فلسطين بر پيچيدگي آن افزوده شده است. هنوز هم سه متغير نفت، اسرائيل و منافع دولت آمريكا سياست هاي اين كشور را در خاورميانه تعيين مي كند و در واقع تا زماني كه سياست خارجي آمريكا در خاورميانه بر همين منوال باشد، طبيعتاً اين موج ضدآمريكايي و عدم باور شعارهاي آمريكا ادامه خواهد داشت.

نگراني آسوشيتدپرس از محبوبيت آيت الله خامنه اي در عراق

يك خبرگزاري آمريكايي نسبت به گسترش محبوبيت آيت الله خامنه اي در ميان مردم عراق ابراز نگراني كرد.

آسوشيتدپرس در گزارشي خاطرنشان كرد: هر چند تنش بين ايران و عراق كه 8 سال درگير جنگ بوده اند به طور كامل از بين نرفته اما پس از سقوط صدام در سال 2003، مناسبات ايران با شيعيان عراق رو به گسترش نهاد و از برخي جهات حتي به عقب نشيني نيروهاي ايالات متحده از عراق سرعت بخشيد.

اين خبرگزاري مي نويسد: مناسبات و علايق مذهبي بين دو كشور با اعزام روزانه هزاران زائر ايراني براي بازديد از شهرهاي مقدس عراق، از جمله نجف احيا شده است. استفاده از واحد پول ايران، حتي به اندازه دينار عراقي در شهر نجف معمول است و بسياري از مردم فارسي را خوب مي فهمند.

آسوشيتدپرس مي نويسد: در حالي كه نفوذ ايران در سال هاي اخير گسترش يافته، اكنون نشانه هاي جديدي در اين مورد به چشم مي خورد. هزاران تصوير رهبر جمهوري اسلامي ايران در حالي كه لبخند به لب دارد، در خيابان هاي كشوري نصب شده كه روزگاري با ايران در جنگ بودند. اكنون همزمان با عقب نشيني نيروهاي ايالات متحده از عراق، ايران به قدرتمندترين كشور منطقه بدل شده است.

گزارشگر آسوشيتدپرس خاطرنشان كرد: پوسترهاي آيت الله علي خامنه اي اولين بار در برخي محلات بغداد و نيز در سراسر مناطق جنوبي عراق از جمله بصره كه اكثريت مردم آن ها شيعه هستند، ديده شد. اين پوسترها در مراسم روز جهاني قدس استفاده شدند و از آن زمان تاكنون به طور قابل توجهي افزايش يافته اند. شيخ علي الزيدي مي گويد آيت الله خامنه اي از حمايت مردمي در سراسر جهان و از جمله در عراق برخوردار است و افكار عمومي نقش او را در جايگاه يك رهبر سياسي و مذهبي مي ستايند. الزيدي عضو يكي از گروه هايي است كه حملات مرگباري را عليه نيروهاي آمريكايي به اجرا گذاشتند. آنها اخيراً نيز آمريكا را به خاطر پخش فيلم اهانت آميز عليه پيامبر اسلام[ص[ تهديد كردند.

آسوشيتدپرس تأكيد مي كند: سران سياسي عراق از هنگام سقوط حكومت صدام در پي تقويت و بازسازي مناسبات خود با ايران بوده اند و ايران نيز به اين امر تمايل نشان داده است. بسياري از معارضان عراق در طي حكومت صدام در ايران پناه جستند و برخي هم اكنون پست هاي كليدي دولتي دارند. مقتدي صدر، روحاني شيعه تندرو به اصرار ايران، اما با اكراه پذيرفت تا از نوري المالكي، دشمن ديرينه خود حمايت سياسي كند و اين حمايت سبب شد او در سال 2010 در مسند نخست وزيري ابقا شود.

روزنامه وطن امروز :

سنگ تمام بی‌بی‌سی

در حالی که شبکه بی‌بی‌سی فارسی تلاش ویژه‌ای برای پوشش اخبار وسیع درباره زندانی شدن و بازداشت فائزه و مهدی‌ هاشمی دارد، سایت بی‌بی‌سی فارسی در یادداشتی به قلم علی افشاری که وی را فعال سیاسی ساکن آمریکا معرفی می‌کند، به بهانه اجرای حکم محکومیت فائزه‌ هاشمی از وی تمجید کرد.

علی افشاری در این یادداشت فائزه‌ هاشمی را «بین نیروهای معتدل و اصلاح‌طلب نظام» قرار می‌دهد و شجاعتش را ایستادگی مقابل «ولی فقیه» می‌داند.

به گزارش «وطن‌امروز»‌، علی افشاری که از عوامل آشوب 18 تیر 78 بوده در ادامه، موضوع مخالفت دختر‌ هاشمی‌رفسنجانی با ولایت فقیه را مورد بررسی قرار داده و با اشاره به جمله فائزه‌ هاشمی که گفته بود: «هرگز به [امام] خمینی امام و به [آیت‌الله] خامنه‌ای مقام معظم رهبرى نمى‌گویم» در ادامه می‌افزاید: البته وی عضوی از اپوزیسیون نیست بلکه در بین نیروهای معتدل و اصلاح‌طلب نظام قرار می‌گیرد!

افشاری در این یادداشت می‌افزاید: دفاع از آزادی او، فقط محدود به حقوق شهروندی وی نیست، بلکه شجاعتش در ایستادگی مقابل ولی‌فقیه، دفاع از آزادی‌ها و پشتیبانی از حقوق زنان و آزادی‌های اجتماعی آنان، جایگاه خاصی برای وی در جامعه مدنی ایران ایجاد کرده است.

افشاری درباره علاقه فائزه ‌هاشمی به سران منافقین نیز می‌نویسد: وی اذعان می‌کند در دوران نوجوانی و دانش‌آموزی پیش از انقلاب هوادار رهبران سازمان مجاهدین خلق بوده است.

روایتی جالب از برنامه‌ریزی بسیجیان برای تنبیه بنی‌صدر

سردار علي فضلي در همايش هم‌انديشي روساي مجامع و اتحاديه‌هاي امور صنفي با بیان خاطره‌اي از دوران دفاع مقدس اظهار کرد: اوايل جنگ همراه تعدادي از دوستان عازم جبهه‌ جنوب شديم. وي افزود: بعد از خبرهاي نه‌چندان خوبي که به ما مي‌رسيد به ما اطلاع دادند بني‌صدر ‌خائن قرار است در حسينيه براي نيروهاي داوطلب سخنراني كند.

در سخنراني بني‌صدر جز توهين و تحقير چيز ديگري نصيب بچه‌ها نشد، با اين بهانه که ما آموزش نظامي فرانگرفته‌ايم نه‌تنها آب و غذا نمي‌داد بلکه از دادن سلاح و مهمات نيز خودداري مي‌کرد تا اينکه بعد از جلسه همراه ديگر رزمندگان تصميم گرفتيم موقع خروج، بني‌صدر را هل دهيم تا از پله‌ها افتاده و دست و پايش بشکند که متاسفانه با دخالت محافظانش هيچ اتفاقي براي اين خائن نيفتاد.

روزنامه خراسان:

اعلام نبود منبع مالي براي انجام برخي مصوبات استاني دولت

يکي از مسئولان اقتصادي دولت در نامه اي به مديران ارشد کابينه اعلام کرده که با وجود مصوبات مختلف دولت در سفرهاي استاني براي ساخت برخي پروژه ها، مشکلات و موانع اجرايي مختلفي از جمله فقدان و کسري بودجه اجازه اين کار را نخواهد داد.

وي پيشنهاد کرده است هيئت دولت مصوبه اي را به تصويب برساند که بر اساس آن، بخش غيردولتي اين وعده ها را انجام دهد.

افزودن 220هکتار زمين به شهربراي ساخت مسکن مهر

بر اساس موافقت مسئولان وزارت راه و شهرسازي و ابلاغي که به استاندار يکي از استان هاي شرقي کشور طي هفته هاي اخير صورت گرفته، بيش از 220 هکتار از زمين هاي خارج از مرکز اين استان به محدوده شهر افزوده شده و براي ساخت مسکن مهر در 3 فاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

روزنامه تهران امروز:

جمع‌بندی‌ مثبت باشد، نامزد می‌شوم

غلامعلي حداد عادل بار ديگر بر نامزدي‌اش در انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم تاكيد كرد. نماينده مردم تهران در مجلس در تازه‌ترين اظهارنظر انتخاباتي خود گفت: اگر نتایج جمع‌ بندی او درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌ جمهوری مثبت باشد، در انتخابات نامزد خواهد شد.

او پيش‌تر نيز گفته بود احساس تکلیف کنم نامزد ریاست جمهوری می‌شوم حتی اگر یک رای داشته باشم. حداد عادل كه ديروز با فارس گفت‌وگو كرد، با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: هنوز درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری به جمع بندی لازم نرسیده‌ام اگر نتیجه این جمع بندی مثبت باشد، در انتخابات کاندیدا خواهم شد.

وی با بیان اینکه در حال بررسی وضعیت انتخابات ریاست جمهوری است، از انتشار خبری مبنی بر ائتلاف انتخاباتی جبهه پایداری با رهپویان بر سر کاندیداتوری خود، ابراز بی‌اطلاعی کرد. جالب آنكه حداد عادل در عين حال بر عدم ورود مصداقي به انتخابات رياست‌جمهوري تاكيد كرد.

وي گفت: شرایط کنونی برای انتخابات آتی، زودهنگام است.

شکایت نماینده ارومیه و احمدی نژاد از همديگر

نادر قاضي پور از شكايت متقابل دولت و او از همديگر خبر داد.

وی گفت: «بنده نیز شکایتی علیه آقای احمدی نژاد تقدیم کمیسیون اصل نود کردم مبنی بر اینکه آقای رئیس جمهور بنا بر کدام قانون سال گذشته خانواده خود را با هزینه بیت المال به نیویورک برده بود.»

قاضی پور خاطرنشان کرد: «بدین ترتیب با اقدام بنده اولین شکایت از رئیس جمهور تقدیم کمیسیون اصل نود شد.» نماینده مردم ارومیه همچنين خبر داد: «معاونت حقوقی ریاست جمهوری از بنده شکایت کردند؛ به این دلیل که بنده بعد از زلزله آذربایجان در مجلس عنوان کردم چرا آقای رئیس جمهور اعلام عزای عمومی نکردند و معاونت ریاست جمهوری به این دلیل و با عنوان تشویش اذهان عمومی از من شکایت کرده است.»

وی معتقد است: «شکایت معاونت رئیس جمهور از بنده بیشتر مربوط به این مسئله است که بنده عنوان کرده بودم در هنگامه انتخابات پول‌ها را در کجا هزینه کردید.» وی افزود: «اعتبارات حوادث غیرمترقبه در اختیار معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری است و ما آن روز طرحی دو فوریتی مطرح کردیم که این اعتبارات را به وزارت کشور برگردانیم که این صحبت را بنده در آن روز انجام دادم.»

واكنش‌هاي متفاوت درباره توقيف«شرق»

به دنبال توقيف روزنامه «شرق» به اتهام انتشار يك كاريكاتور توهين آميز درباره دفاع مقدس، دو نفر از اصولگرايان نسبت به اين اقدام وزارت ارشاد و هيات نظارت بر مطبوعات انتقاد كردند.

جواد آرين منش نماينده سابق مجلس و عضو حزب موتلفه اسلامي ضمن انتقاد از توقيف روزنامه شرق گفت: به نظر من، دامن زدن به این ماجرا، به نفع ارزش های دفاع مقدس نیست و تعطیلی روزنامه شرق، کار مفیدی در این زمینه نبود.

بهتر بود اجازه داده می شد خود کاریکاتوریست از در اصلاح درآید و اگر برداشت سوئی در ذهن مردم از کاریکاتور او پدید آمده بود، از مردم عذرخواهی کند.

وي تصريح كرد: راه درست این بود که آن روزنامه تعطیل نمی شد تا کاریکاتوریست در همان روزنامه، لااقل بابت ابهامی که در کارش بود، عذرخواهی می کرد. وي درباره اقدام وزير ارشاد مبني بر حمايت از توقيف يك روزنامه گفت: به نظر من باید رفتاری عادلانه با روزنامه شرق و کاریکاتوریست آن در پیش گرفته شود.

حسین کچوئیان استاد دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نيز برخوردهاي صورت گرفته با اين روزنامه را موجه ندانست و به «الف» گفت: در واقع، این برخوردها بی تناسب نیز هست.

این را نیز باید در نظر بگیریم که کاریکاتوریست و مسولان روزنامه به اشکال مختلف اتهام را رد کرده‌اند و حتی اظهارات کاریکاتوریست می‌تواند به معنای نوعی عذرخواهی نیز تلقی گردد.

اين چهره اصولگرا گفت: بنده نهایتا دادن تذکر به کاریکاتوریست و روزنامه را کافی می‌دانم. شنیدم بعضی تحلیل های عجیبی مطرح کرده و بر اساس آن این برخودها را توجیه می‌نمایند. از جمله گفته‌اند در واقع انتشار این کاریکاتور نوعی آزمون یا تست کردن حساسیت‌ها بوده است تا در صورت عدم حساسیت مردم، گستاخی های بیشتری صورت بگیرد.

از این بگذریم که موضوعی مشکوک مبنای چنین تحلیل و به‌دنبال آن، این برخوردهاست. این دوستان درنظر نمی‌گیرند که درک کاملا غلطی نیز از موضع مخالفین خود و برنامه های آنها دارند.

به هزار دلیل پیدا و پنهان، منتقدین و معارضین داخلی به هیچ رو به دنبال تندکردن فضا و ایجاد جو برخورد یا تنش و درگیری نیستند، بلکه راهبرد کلی آنها، برای برگشت به صحنه بازی و عرصه سیاست، آرام سازی و عرضه خود به عنوان نیروهایی معتقد به نظام و معتقد به بنیان‌ها و ارزش های انقلاب است.

واقعا، چه نفعی برای آنها وجوددارد که با انتشار یک کاریکاتور، تعرضی این چنینی‌ داشته باشند؟

خاتمی فرافکنی می‌کند

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه در واكنش به اظهارات اخیر خاتمی درباره مسائل اقتصادی دولت خودش و احمدی‌نژاد گفت: آقای خاتمی در اظهارات اخیر خود کمی فرافکنی کرده، در حالی که فضای انتقاد برای هر دو جبهه سیاسی باز است و این مطلب که دولت آقای خاتمی از نظر اقتصادی بهتر از آقای احمدی‌نژاد بوده درست نیست به دلیل اینکه خاتمی در دولت خود کار وسیع اقتصادی انجام نداده است و با تحریم‌های این‌چنینی نیز درگیر نبوده است.

اين چهره سياسي درباره ورود هاشمي به انتخابات نيز اظهاراتي داشت. بر اساس اظهارات ذوالنور هاشمی رفسنجانی در سه صورت می‌تواند وارد انتخابات شود.

وي گفت: یکی دیگر از راه‌هایی که برای آقای هاشمی رفسنجانی منفعت به همراه دارد، حرکت به سوی اصولگرایان است و در غیر این صورت پیوستن به اصلاح‌طلبان به سود آقای هاشمی نیست.

ذوالنور با اشاره به حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های گذشته و نحوه حضور آنان در انتخابات آینده گفت: مدت‌‌ زمان زیادی است که اصلاح‌طلبان کمیته‌ای به محوریت سعید حجاریان به وجود آورده و چند روش را برای حضور در انتخابات را ترسیم کرده‌اند که از جمله آنها تحریم انتخابات، حضور پر قدرت برای پیروزی و از این دست روش‌های به دست آمده در کمیته است.

وی افزود: سیدمحمد خاتمی پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات را توقعی بیجا دانسته‌ و در این شرایط طبیعی است که اگر هاشمی رفسنجانی از منافع اصلاح‌طلبان دفاع کند، لطمه‌ای جبران‌ناپذیر خواهد خورد.

روزنامه جمهوری اسلامی:

به خاطر درخواست ديگران در عالم سياست باقي خواهم ماند

* درحالي كه محمود احمدي نژاد گفته بود پس از دوران رياست جمهوري از سياست كناره‌گيري مي‌كند، وي در گفت و گو با باربارا اسلاوين خبرنگار پايگاه خبري آمريكايي ال مانيتور، زير حرفش زد و اعلام كرد به خاطر "درخواست‌هاي مكرر" در سياست مي‌ماند، چون سياست ولش نمي‌كند.

وي همچنين وضعيت معيشتي مردم ايران را بسيار خوب دانست و در پاسخ به اين سؤال كه آيا وضع ايرانيان بعد از به روي كار آمدن شما بهتر از سابق شده است؟ گفت: وضعيت معيشتي مردم بهتر شده و ميانگين درآمدها افزايش يافته است و فاصله طبقاتي در بين ايرانيان به شدت كاهش يافته.

وي در پاسخ اين سؤال كه نگاه شما به فيلم ضد اسلامي اخير چيست؟ گفت: من اعتقاد ندارم كه دولت آمريكا پشت اين كردار زشت و توهين آميز بوده است اما واكنش‌ها در بسياري از كشورهاي اسلامي و البته ايران، انعكاس دهنده مخالفت ملت‌ها با سياست اشغالگري و سلطه جويي آمريكا بود.

احمدي نژاد درباره آينده سياسي خود بعد از انتخابات رياست جمهوري گفت: به خاطر درخواست ديگران در عالم سياست باقي خواهم ماند. نمي‌توانم از عالم سياست دور باشم و هر جا كه من هستم، سياست نيز به دنبالم مي‌آيد.

اثر انگشت دختران بر روی کارت دانشجویی آن ها بهتر از الصاق عکس

* مفتي اعظم عربستان در تازه‌ترين سخنان و توصيه‌هاي خود به دانشجويان دختر گفت: اثر انگشت دختران بر روي كارت دانشجويي آن‌ها بهتر از الصاق عكسشان است.

به نوشته روزنامه القدس العربي شيخ عبدالعزيز آل الشيخ گفته است: اگر امكان استفاده از اثر انگشت به جاي الصاق تصوير به كارت‌هاي شناسائي دانشجويان دختر وجود داشته باشد بهتر است.

آل الشيخ، روز پنجشنبه در ديدار با دانشجويان دختر دانشگاه طيبه در مدينه منوره البته اين توصيه خيرخواهانه را هم به آنها داشت كه نبايد فيلم‌هاي مستهجن نگاه كنند و از آن تأثيرپذير باشند.

انتقاد تحلیلگر آمریکایی درباره سازمان منافقین و سابقه آن ها

* يك تحليلگر آمريكايي مسايل سياسي از ضعف اطلاعاتي مردم آمريكا درباره سازمان منافقين و سابقه آن‌ها به شدت انتقاد كرد و تصميم كشورش را براي خروج نام منافقين از فهرست تروريست‌ها وحشتناك توصيف كرد.

مارك دانكوف كه در گذشته نامزد انتخابات مجلس سناي آمريكا بود، گفت تصميم كشورش با توجه به تلاش‌هاي صهيونيست‌ها از قبل قابل پيش‌بيني بود.

وي در ادامه اين اقدام را منجر به بدتر شدن روابط ايران و آمريكا دانست و رژيم اشغالگر صهيونيستي، كنگره آمريكا و رسانه‌هاي اين كشور را عامل تخاصم هميشگي آمريكا با ايران دانست.


برچسب ها: اخبار ، ویژه ، روزنامه ، صبح ، شنبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار