در حالي در حاشيه شصت و هفتمين دوره مجمع عمومي سازمان ملل به ديپلمات كشورمان تعرض شد كه ادعاي آزادي و امنيت ايالت متحده آمريكا گوش جهان را كر كرده است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، سازمان ملل متحد كه از آن به عنوان سازمان بين المللي ياد مي‌شود! در حالي در سال 1945 تاسيس شد كه هدف آن ارائه راهنمايي‌ها و اتخاذ تصميماتي در جلسات سالانه و دوره‌اي تعبير شده است!

جالب آنكه در منشور اين سازمان تمام اعضاي سازمان ملل حتي ايالت متحده آمريكا ملزم به احترام و رعايت حقوق بشر(!) شده‌اند.

شصت و هفتمين دوره مجمع عمومي سازمان ملل در حالي برگزار شد كه مدافعان به اصطلاح حقوق بشر و تامين امنيت جهاني حتي حاضر نشدند امنيت داخلي كشور خودشان را در زمان حضور مقامات سياسي جهان تامين كنند.

براساس قواعد بين المللي كشور ميزبان موظف است در هر شرايطي امنيت جان مقامات سياسي كشورهاي ديگر را كه در آنجا مستقر هستند تامين كند. اما تعرض به سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در حاشيه شصت و هفتمين دوره مجمع عمومي سازمان ملل برخلاف اين قواعد را نشان داد تا ثابت كنند ايالت متحده آمريكا هرگز نخواهد توانست از خوي وحشي‌گري خود دست بكشد حتي اگر خود او اين قواعد را وضع كرده باشد.

در حالي كه دولت آمريكا مستقيما وظيفه حفظ جان و تامين امنيت مقامات بلند‌پايه سياسي كشورهاي حاضر در اجلاس سازمان ملل متحد را بر عهده داشت عده اي خشونت طلب كه وابسته به گروهك تروريستي منافقين هستند با حمله فيزيكي به ديپلمات ايراني قصد ايجاد ضرب و شتم وي را كردندو در طول اين ماجرا پليس درس گرفته از مقامات آمريكايي صرفا نظاره‌گر مي شد تا اداي وظيفه!

هچنين بر اساس گزارشات خبرنگار اعزامي ما به نيويورك رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در يكي از خيابان‌هاي نيويورك در مقابل چشمان پليس آمريكا مورد حمله قرار مي‌گيرد.

براساس فيلم منتشر شده تعدادي از گروهك منفور منافقين و سلطنت‌طلبان در پي سهل‌انگاري پليس نيويورك به سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان تعرض و او را آماج فحاشي‌هاي ركيك قرار مي دادند.

با افزايش مهاجمين در اطراف مهانپرست وي تلاش مي‌كند با تغيير مسيرش جمعيت را از تعقيب خود منصرف كند اما بر تعداد نفرات افزوده شده و در نهايت پليس و محافظان محدود مهانپرست، تنها حفاظت كلي از وي مي‌كنند و او مورد ضرب و شتم از سوي برخي حاضران قرار مي‌گيرد و پليس نيويورك در نهايت با انتقال مهانپرست به يك خودروي پليس تنها محل را كنترل كرده و حتي يك نفر بابت حمله به ديپلمات ارشد ايراني دستگير نمي‌شود!

اين در حالي است كه چندي پيش جمهوري اسلامي ايران شانزدهمين اجلاس بين المللي سران جنبش غير متعدها را در سطحي از امنيت برگزار كرد كه موجب شگفتي حاضرين در اجلاس شد.

رامين مهمانپرست سخنگوي خوش برخورد وزارت امور خارجه كشورمان كه از مسئولان ارشد برگزاري اجلاس تهران بود با چنان حوصله‌اي به خبرنگار و غير خبرنگار پاسخ مي‌گفت كه حاصل آن خشمي بود كه در نيويورك بروز كرد.

جمهوري اسلامي ايران به خوبي واقف است كه بزرگ ماندن تاوان سنگيني دارد و لذا از 33 سال پيش سينه چاك كرد تا هر گونه تعرض و ضرب و شتم كه سهل است تحريم و غير تحريم را نيز به جان خود بخرد.

حال تعرض به يك ديپلمات كشورمان آن هم در كشوري كه ادعاي آزادي امنيت آن گوش جهان را كر كرده است نه تنها ذره‌اي جايگاه اين مقام مسئول جمهوري اسلامي ايران لطمه نمي‌زند بلكه باعث افزايش محبوبيت كشورمان در جهان خواهد شد.


انتهاي‌پيام/
برچسب ها: تعرض ، دیپلمات ، رامین ، مهمان ، پرست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار