در حال حاضر فقط 50 محیط بان حفاظت از چهار منطقه حفاظت شده را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان میانگین استاندارد تعداد محیط بانان مورد نیاز جهت حفاظت از محیط زیست استان زنجان را 176 نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 126 محیط بان كمبود داریم.

رستمی با اشاره به ضرورت افزایش خودرو،موتور سیكلت های تریل و كوهستانی و نصب دوربین های مدار بسته در مناطق حفاظت شده استان زنجان افزود: باید با افزایش پرسنل محیط بان و افزایش اعتبارات آموزشی به منظور ارتقا سطح آگاهی و مشاركت مردم در مسائل مربوط به محیط زیست از این ودیعه الهی صیانت كرد.

وی خسارت وارد شده به محیط زیست را طی امسال 52میلیون و 282هزار ریال اعلام و تصریح كرد:از ابتدای سال تاكنون 32میلیون و 538هزار ریال از ضرورو زیان وارد شده به طبیعت وصول شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینكه در كشور تعداد محیط بانان نسبت به مناطق حفاظت شده كم است،یادآور شد: مشكلات اعتباری و استخدام مانع جذب محیط بان مورد نیاز شده است.

رستمی شرایط كاری محیط بانان را دشوار و حساس دانست وخاطرنشان کرد: با اصلاح قوانین و اتخاذ تصمیماتی همچون تامین بیمه مسئولیت برای محیط بانان شرایط كاری آنان را بهبود بخشیده است./س

برچسب ها: محیط ، بان ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.