شخصي را به جهنم مي برند، در راه برمي گشت و به عقب خيره مي شد، ناگهان خدا فرمود: او را به بهشت ببريد، فرشتگان پرسيدند چرا؟ پروردگار جواب داد:‌ او چند بار به عقب خيره شد و اميد به بخشش داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، بخشش از ذات وجودي خداوند در کالبد انساني دميده شده است و هر انساني اين موهبت الهي را در خود جاي داده ولي استفاده از آن براي افراد کم و بيش اتفاق مي افتد که کسي را که به آنان ستم روا داشته اند ببخشند و يا محاکمه کنند.
تمامي امامان و پيامبران الهي الگويي بارز از بخشش هستند و در تمام طول عمر زندگيشان مي خواستند مردم را نسبت به اين امر آگاه سازند و از تاثيراتش باخبر کنند و به همين علت تمامي ناملايمتي ها را در درياي محبت خود غرق مي کردند.
بخشش نوعي معجزه است راهي براي درمان کدورت و کينه و راهي براي مداواي زخم هايي که استحقاق آن را نداشتيم شايد سخت باشد بخشش کسي که آزارمان مي دهد و درد و رنجش هنوز بر دلمان سنگيني مي کند، ولي اين بخشش است که مي تواند سنگيني اين رنج را به سبکي پري تبديل کند و کم نيستند کساني که اين هنر را آموخته اند و درد و رنج ظالمانه ديگري را که بر وجودشان گماشته شده است با بخشش پاک مي کنند، آري بخشش کمکي است به خود، کمکي که مثل ديگر کارها دل و جرأت مي خواهد تا خود را از بند آزار و اذيت رها کند و به آرامشي مطلق برساند.
رضايي روانشناس در رابطه با پيامدهاي بخشش تصريح کرد: آزار و اذيت از سوي ديگران اول از همه در وجود شخص ظلم ديده تاثير مي گذارد و او را دچار اختلالات ذهني در آن باره مي کند و کساني که از مهارت بخشش برخوردارند مي توانند به راحتي اينگونه اختلالات را که موجب عصبانيت، افت در پيشرفت کاري و حتي افسردگي مي گردد را از خود دور کنند و به زيبايي هاي زندگي خود بپردازند.
وي در ادامه اذعان داشت:‌ به طور کلي بخشش و عمل به آن يکي از اسرارآميزترين فعل هاي صورت گرفته در جهان است که مي تواند حفظ سلامت روان و جسم را تضمين کند و طبق آخرين مطالعات نشان داده شده بخشش مي تواند در برابر استرس ها، اضطراب ها، فشارخون، تپش نامنظم قلب و سيستم عصبي مقاومت کند و آسيب هاي وارده توسط اين مشکلات را از بين ببرد.
گفتني است، گذشت بار سنگين دشمني و کينه توزي را از دوش برمي دارد و فضاي ذهن را پر از انديشه هاي مثبت و سازنده، پاک و روشن مي سازد و زيستن در پرتو بخشش و بهره گيري از آن در هر روز از زندگي راهي است براي مهار اميال نفساني و پرورش عشق و محبت و هرگز از ياد نبريد که در برابر هر کار غيرانساني، هزاران کار برآمده از مهرباني و گذشت و خيرخواهي است و هنگامي که توهين بزرگي به ما مي شود تا زماني که گذشت نکنيم حالمان بهتر نمي گردد و اگر با گذشت کردن کسي کوچک مي شد خدا به اين اندازه بزرگ نبود!/ز

برچسب ها: بخشش ، زندگی ، امید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار