نماينده سابق پارلمان بحرين از ادامه روند بازداشت فعالان سياسي و حقوقي شركت كننده در تظاهرات مسالمت آميز در اين كشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ، عبدالمجيد السبع در گفت و گو با اين شبكه خبري افزود: از 14 فوريه 2011 تاكنون، حدود 4500 تن از شهروندان بحريني به اتهام ابراز عقيده بازداشت شده اند كه 1400 تن از آنان همچنان در زندان به سر مي برند.
وي افزود: اعترافاتي که با توسل به شکنجه و تهديد از زندانيان بحريني گرفته مي شود، فاقد اعتبار و وجاهت قانوني است. بسياري از سازمان هاي بين المللي از جمله ديده بان حقوق بشر و سازمان عفو بين الملل اين مساله را محكوم كردند و حتي گزارش كميته حقيقت ياب بسيوني نيز زندانيان بحرين را زندانيان عقيده و بيان دانسته و آزادي فوري آن ها را توصيه كرده است.

نماينده سابق مجلس بحرين خاطر نشان كرد: رژيم آل خليفه نه تنها به هيچ يك از توصيه ها براي آزادي زندانيان عمل نكرد بلكه به بازداشت شهروندان و يورش به خانه ها و خيابان ها براي تعقيب و بازداشت شهروندان و معترضان ادامه داد.

وي در ادامه تاكيد كرد: مخالفان رژيم از همان ابتداي اعتراضات در بحرين، راهي سازمان ملل و سازمان هاي بين المللي و سفارتخانه هاي كشورهاي خارجي شد تا از آن ها كمك بگيرد و در اين ميان مردم نيز رژيم را تحت فشار قرار دادند و اين اقدامات همچنان ادامه خواهد يافت.

نماينده فراكسيون مستعفي الوفاق در مجلس بحرين با بيان اين كه رژيم آل خليفه به سركوب و حبس مخالفان به منظور متوقف كردن اعتراضات مردمي روي آورده است، تاكيد كرد: ملتي كه دو سال است قيام كرده و معترضانه در خيابان ها مشت خود را گره كرده است، چگونه ممكن است از مطالبات خود دست بكشد؟!.

وي افزود: مخالفان رژيم بحرين، به ابتکار شيوه هاي جديد براي اعمال فشار بر رژيم ادامه خواهند داد تا آل خليفه را ناچار به آزادي زندانيان كنند زيرا اين زندانيان جرمي جز ابراز عقيده و مطالبه حقوق مشروع خود ندارند.

عبدالمجيد السبع در پايان با يادآوري حق مخالفان در برگزاري تظاهرات مسالمت آميز در هر مکاني، خاطر نشان كرد: ادعاي رژيم مبني بر اين كه تظاهرات جلوي فعاليت هاي بازرگاني در منامه را مي گيرد و سركوب تظاهرات به اين بهانه ، كاملا بي اساس است زيرا تظاهرات گسترده معمولا روز جمعه برگزار مي شوند كه در آن روز همه مغازه ها و ادارات دولتي تعطيل است
برچسب ها: بحرین ، بازداشت ، فعالان ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار