فیلم / آزادی چهار هزار لاک پشت

چهار هزار لاک پشت به محيط زيست طبيعي خود بازگردانده شدند.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، شماري از اعضاي نيروي دريايي و فعالان محيط زيست مکزيک روز جمعه چهار هزار لاک پشت را به زيستگاه طبيعي شان در اقيانوس آرام منتقل کردند. اين لاک پشت ها در مراکز دولتي متولد و پرورش يافته بودند. آزاد کردن اين لاک پشت ها با ابراز احساسات کودکاني همراه بود که اين مراسم را تماشا مي کردند. بيش از ششصد کودک از بيست مدرسه محلي در مراسم آزاد کردن اين لاک پشت ها شرکت داشتند. اين کار هر ساله انجام مي شود  و به يکي از مراسم جذاب براي کودکان و خانواده هاي آنها تبديل شده است.
نيروي دريايي مکزيک تلاش مي کند تخم لاک پشت ها را از دسترسي دلالان آن دور نگه دارد. تخم و گوشت لاک پشت بخشي از نوعي غذاي سنتي در اين منطقه است. دولت براي محافظت از نسل اين لاک پشت ها که از سال هزار و نهصد و هشتاد و نه به عنوان گونه در معرض خطر انقراض معرفي شده اند، وارد عمل شده است و در برابر تجارت آنها اين اقدامات حفاظتي را انجام مي دهد.
به رغم تلاش هايي که دولت مکزيک براي محافظت از اين گونه هاي در معرض خطر انجام مي دهد، از چهار هزار لاک پشت آزاد شده به دريا، ممکن است فقط حدود چهارصد لاک پشت به بزرگسالي برسد زيرا خطر شکارچيان طبيعي نيز آنها را تهديد مي کند.



برچسب ها: آزادی ، چهارهزار ، لاک پشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار