سمنان/

قریب 17 میلیون هكتار از مراتع كشور به بهره برداران واگذار شده است

مدیركل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تاكنون حدود 17 میلیون هكتار از اراضی جنگلی و مرتعی كشور به بهره برداران و عشایر فعال در این بخش واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'منوچهر سرداری' روز یكشنبه در حاشیه بازدید از مراتع استان سمنان اظهار داشت: 916 هزار خانوار، از مراتع كشور و عرصه های جنگلی، بهره برداری می كنند.

وی با اشاره به وجود 32 میلیون هكتار اراضی مرتعی و جنگلی قابل واگذاری در كشور به بهره برداران این بخش، گفت : دولت برای واگذاری حدود 15 میلیون هكتار اراضی باقیمانده نیز برنامه جامع تهیه كرده است.

سرداری، بهره برداری اصولی و صحیح از مراتع، جلوگیری از تخریب مراتع و عرصه های جنگلی، افزایش درآمد جنگل نشینان و بهره برداران عرصه های جنگلی و توسعه مشاركت مردم در طرح های صیانت از عرصه های جنگلی را از اهداف اجرای این برنامه عنوان كرد.

مدیركل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تغییر اقلیم در كشور، كاهش بارندگی ها و تغییر الگوی بارش از برف به باران در كشور، فعالان این بخش را با مشكلات زیادی مواجه كرده و لازم است برای بهره برداری اصولی از مراتع كشور با فعالان آن همكاری شود.

مدیركل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با تاكید بر لزوم همكاری دستگاه های متولی در بخش كشاورزی و مرتع و تشریح خدمات عشایر و بهره برداران مراتع كشور، اضافه كرد: 50 درصد گوشت قرمز كشور را عشایر تولید می كنند و ضروری است دستگاه ها برای تامین نیازهای اقتصادی كشور با یكدیگر مشاركت كنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.