سرمربیان تیم های داماش گیلان، صنعت نفت آبادان گهر درود لرستان، صبای قم و ملوان بندر انزلی در عرض 10 هفته گذشته از لیگ برتر دلایلی از جمله نتایج ضعیف از سوی مدیر عامل برکنار شدند.


 به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: اگر روند تغییر و تحولات در نیمکت مربیان لیگ برتر ادامه داشته باشد به طور حتم شاهد شکسته  شدن رکورد جابه جایی مربیان لیگ دوازدهم  خواهیم بود.

**اخراج مربیان باید آخرین راهکار باشد

 امیر حسین پیروانی ، کارشناس فوتبال گفت: متاسفانه فرهنگ غلط تغییر مربیان از کشور های عربی به فوتبال کشورمان  نفوذ کرده که در این  چند سال پر رنگ تر هم شده است، متاسفانه مدیران برای خروج از بحران اولین راهکار را اخراج مربیان در پیش گرفته اند در حالی که این اقدام اشتباه است و برکناری  مربیان باید آخرین  راهکار برون رفت از بحران باشد.
 کارشناس فوتبال  بیان داشت:  مدیران تیم های  لیگ برتر در ابتدای فصل باید بررسی کنند و ببینند که تفکرات مربیان با سیاستگذاری و هدفگذاری باشگاه همخوانی دارد و بعد آنها را به عنوان سرمربی انتخاب کنند آنها وقتی سرمربی تیمشان برگزیدند به وی وقت و زمان کافی بدهند و تا تیم را متحول کند.

 وی در ادامه تصریح کرد:  وقتی مربی بعد از سه یا چهار هفته در یک تیم موفق نیست این موضوع به اشتباه مدیر برمی گردد که درانتخاب خود دقت کافی نداشته باشد متاسفانه نتیجه گرایی در فوتبال  کشورمان حرف اول را می زند به خاطر همین مربیان ما توجه ای به قشر جوان ندارند.

 وی بیان داشت:  مربیان ما به خاطر ترس از عوض شدنشان به ستاره های جوان میدان نمی دهند و این یکی از عواملی است که لیگ دوازدهم ستاره ای ندارد.

 ** تغییرات پیاپی مربیان هزینه بردار است
 
ناصر فریاد شیران، کارشناس فوتبال  در خصوص برکناری 5 مربی در عرض 10 هفته  از لیگ برتر گفت: تعویض مربیان به علت نبود برنامه ریزی درست در بحث مدیریت باشگاه هاست، مدیران باشگاه ها بايد به مربیان حداقل تا پایان فصل فرصت بدهند نه اینکه 10 هفته از لیگ گذشته آنها را عوض کنند.
وي بیان داشت: تعویض مربی به این سرعت در باشگاه نشانه ضعف مدیریت است پس در قدم نخست مدیریت باید سازماندهی شود، تعلیم ببینند تا هم برنامه ریزی را یاد بگیرد و هم واکنش مناسب در مواقع بحران داشته باشد.
کارشناس فوتبال بیان کرد: تغییرات پیاپی مربیان درست نیست چراکه هزینه بردار است مطمئن باشید کاستا سرمربی پرتغالی برکنار شده صنعت نفت آبادان از یک ریال پول قراردادش هم نمی گذرد و تمام مبلغ قراردادش را از باشگاه نفت آبادان وصول خواهد کرد.

وی عنوان کرد: نتایجی که پرسپولیس با مانوئل ژوزه گرفته باید در رکورد گینس ثبت شود این سرمربی به خاطر مبلغ قرارداد بالایش حاضر به استعفا نیست و از طریق اخراجش از پرسپولیس می خواهد تمام مبلغ قراردادش را دریافت کند.
فریاد شیران تأکید کرد: مربیان ایرانی بعد از اخراجشان از تیم های لیگ برتر در بیشتر مواقع از حقوق قانونی شان می گذرند اما مربیان خارجی اگر مبلغ قراردادهایشان به طور کامل پرداخت نشود به فیفا شکایت می کنند و شاید نتیجه آن کسر امتیاز از تیم باشد.

وی تصریح کرد: حضور مربیان خارجی می تواند برای فوتبال ما مشکل ساز شود اکثر مربیان خارجی از طریق دلار و افراد منشوری وارد فوتبال کشورمان می شوند و بعد از اینکه در تیمشان نتیجه خوبی نگیرند تمام مبلغ قراردادشان را وصول می کنند.

وی اظهار داشت: در مجموع با حضور مربیان خارجی در باشگاه ها و تیم ملی مخالفم چراکه فرهنگ آنها با ما همخوانی ندارد بعد از انقلاب بعضی مربیان خارجی توانستند در فوتبال کشورمان موفق باشند اگر مدیران باشگاه ها امکانات و ابزار لازم را در اختیار مربیان ایرانی قرار بدهند آنها می توانند بهتر از مربیان خارجی در لیگ برتر و تیم ملی نتیجه بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: تیم های فوتبال هم در عرصه ملی و هم در رده باشگاهی با این مربیان پرتغالی وقتشان را تلف می کنند./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار