مسجد جامع زنجان در اسرع وقت بازگشایی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک مسئول در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص نصب اسکلت و جمع‌آوری کارگاه از ضلع شمالی در اسرع وقت نسبت به بازگشایی پیاده‌روازسمت سبزه‌میدان اقدام خواهیم کرد.

ارجمند افزود: یکی از طرح های مهم اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بازسازی و احداث سردرب مسجد جامع است که اعتبار آن از محل اعتبارات ملی اماکن مذهبی سال 90 تأمین شده است و بعد از یک سال مطالعه بر اساس شواهد و اسناد تاریخی سردرب جدید بر اساس الگوی معماری مسجد جامع طراحی شد.

وی ادامه داد: سردرب جدید با نظرات کارشناسی بهترین معماران و مرمت‌گران ایرانی بر اساس الگوی معماری دوره قاجاریه طراحی شده است و از طرف دیگر متناسب با بدنه خیابان امام، حد فاصل خیابان فردوسی تا میدان انقلاب است.

این مسئول تصریح کرد سردرب جدید با ارتفاع 14/5 متر در سه طبقه زیرزمین، هم‌کف و طبقه اول احداث می‌شود و با توجه به اینکه طرح در شلوغ‌ترین منطقه شهر قرار دارد با پیشرفت فیزیکی 50 درصد سرعت خوبی دارد.

ارجمند خاطر نشان کرد: این طرح در دو فاز به بهره‌برداری می‌رسد و پس از اتمام ساخت سردرب، فاز دوم آن‌ که احیا و مرمت خیابان فردوسی تا کوچه سیدفتح‌الله است را با در نظر گرفتن شیوه معماری دوره قاجاریه آغاز خواهیم کرد./س

برچسب ها: بازگشایی ، مسجد ، جامع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.