روزنامه "ساندی تایمز" در گزارشی مدعی شد خبرنگار "پرس تی وی" که اخیرا در سوریه به شهادت رسیده، از مخالفان بشار اسد بوده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، "هاله جابر" خبرنگار روزنامه "ساندی تایمز" در گزارشی درباره کشته شدن "مایا ناصر" خبرنگار "پرس تی وی" در سوریه مدعی شد: "ناصر (33 ساله) از مادری مسیحی و پدری مسلمان بود . پدرش برای اینکه ثابت کند تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد به پسرانش نام دخترانه داد .. وی لیبرال بود و از نظام اسد تنفر داشت و هنگام پوشش حوادث سوریه به دست تک تیراندازان کشته شد".

ادعای خبرنگار این روزنامه انگلیسی در حالی مطرح می شود که تیم خبری العالم و پرس تی وی در سوریه، به دلیل پوشش شفاف و دقیق رویدادها و حوادث این کشور و افشای ماهیت مخالفان مسلح و تروریست‌ها، بارها از سوی عناصر مسلح تهدید به مرگ شده اند.

"حسين مرتضي" مدیر دفتر العالم در دمشق در تشريح حادثه‌اي كه به جراحت وي و شهادت مايا ناصر خبرنگار شبكه پرس تي وي منجر شد، تأکید کرد: من و شهيد ناصر سرگرم پوشش خبري انفجارهاي مقابل ستاد مشترك بوديم كه ناگهان صداي تيراندازي آمد پس از آن سوزش دردناكي را در زير زانوي پاي راست احساس كردم، دردي كه 10روز پيش نيز تجربه‌‌‌ي آن را در پاي چپم داشتم؛ بي‌اختيار بر زمين افتادم تا سرم را بلند كردم دوباره آن صدا تكرار شد اما اين بار پيشاني ناصر بود كه هدف كينه‌توزي تروريستها قرار گرفته بود.

حسین مرتضي در ادامه گفت: ناصر به من نگاهي همراه با لبخند كرد و نقش بر زمين شد، كشان كشان خودم را به بالاي سرش رساندم صورتش خونين اما تبسم از لبانش دور نشده بود؛ هرچه صدا كردم جوابم را نداد ناگهان جاي دو گلوله را بر پيشانيش ديدم. بهايي كه ناصر بر سر حقيقت‌خواهي‌اش پرداخت.

مدیر دفتر العالم در دمشق، با بيان اينكه وی و شهيد ناصر بارها از سوي تروريستها تهديد شده بودند، گفت: دو روز قبل از اين حادثه نيز در تهديدي تلفني از من خواسته شده بود يا با حرفه‌ام و يا زندگي‌ام خداحافظي كنم.

خبرنگار روزنامه "ساندی تلگراف" نیز در گزارشی مشابه، برای القای این تفکر به مخاطبان خود که تک تیراندازان در سوریه وابسته به نظام هستند، مدعی شد که مصاحبه ای را در "حمص" با یکی از این تک تیراندازان از نزدیک انجام داده است.

"بیل نیلی" خبرنگار ساندی تلگراف مدعی شد که در این گزارش، به "نقش تک تیراندازان در جنگ داخل سویه، و کشته شدن شمار بسیاری از انسانهای بیگناه به دست تک تیراندازان آن هم در کمال خونسردی" پرداخته است.

نیلی در این گزارش خود گفته که با یکی از تک تیراندازان ارتش سوریه در شهر حمص، که تقریبا کم سن و سال است ملاقات و گفت و گو کرده است.

در این گزارش آمده است: "وی با چهره‌ای کاملا خونسرد، سلاحش را به سوی یکی از منازل که گلوله‌های بسیاری به آن اصابت کرده، نشانه رفته بود؛ هنگامی که به نظرم آمد وی آماده تیراندازی به هدف است، محل را ترک کردم".

برچسب ها: بین الملل ، اسد ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار