وزير امور خارجه اکوادور اعلام کرد در صورتيکه جوليان آسانژ به مداواي پزشکي نياز داشته باشد بازهم وي را در سفارت اکوادور در لندن نگه خواهد داشت و از دستگيري وي جلوگيري خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري يونايتدپرس ؛‌ جوليان آسانژ موسس پايگاه اينترنتي ويکيليکس حدودا از سه ماه پيش براي جلوگيري از استرداد به سوئد، در سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است.

ريکاردو پاتينو وزير امور خارجه اکوادور در مجمع عمومي سازمان ملل متحد با ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس در اين خصوص گفتگو کردند.

آسانژ اين هفته در ارتباط ويديويي که با مجمع عمومي سازمان ملل داشت سلامت به نظر نمي رسيد، اما پاتينو اعلام کرد گزارشي در خصوص وضعيت سلامت آسانژ دريافت نکرده است.پاتينو در اين حال از هيگ خواستار شد به وي اطمينان دهد که آسانژ در صورت بيمار شدن مي تواند بدون ترس به بيمارستان مراجعه کند.

هيگ خواستار چند روز فرصت براي پاسخ به اين خواسته پاتينو شد، اما يک مقاما انگليس اعلام کرد نيروهاي پليس اين کشور دستور دارند به محض اينکه آسانژ سفارت را ترک کرد وي را دستگير کنند.

 پاتينو در اين حال اطمينان داد در صورت نياز سفارت اکوادور امکانات را براي جراحي و درمان آسانژ در سفارت فراهم خواهد کرد.

وزير امور خارجه اکوادور همچنين اعلام کرد آسانژ يک شهروند استراليايي است و دولت استراليا اعلام کرده است در صورت نياز به وي کمک خواهد کرد.پاتينو همچنين تصريح کرد شرايط آسانژ دشوار است و هرکسي در چنين شرايطي ممکن است نه تنها از نظر جسمي، بلکه روحي دچار مشکلاتي شود.

برچسب ها: اکوادور ، آسانژ ، بازداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار